Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:25:41 GMT

۲میلیون مترمکعب به سمت تالاب قوپی باباعلی رهاسازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۹۳۴۴

۲میلیون مترمکعب به سمت تالاب قوپی باباعلی رهاسازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فاروق سخنور در این زمینه اظهار کرد: در جلساتی که برای تعیین میزان حقابه تالاب های مهاباد اخیراً برگزار شده، رهاسازی حدود ۲ میلیون متر مکعب به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۲ میلیون متر مکعب آب از دریاچه سد این شهرستان برای احیای تالاب بین المللی قوپی باباعلی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور افزود:. این تالاب فاقد حقابه از محل دریاچه سد مهاباد است، اما در تلاش هستیم تا با مکاتبات لازم حقابه ثابتی برای آن در نظر گرفته شود تا همه ساله با رهاسازی آب به این تالاب به ویژه در فصل تابستان با مشکل خشک شدن مواجه نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پارسال به دلیل عدم اختصاص حقابه کافی به آن و از سویی خشکسالی و کاهش آب چشمه های تامین کننده آن، آبگیری این تالاب به صورت کامل انجام نشد که در ماه های اخیر با توجه به پیگیری انجام شده نسبت به رهاسازی آب به تالاب اقدام خواهد شد.

در شهرستان مهاباد علاوه بر تالاب بین‌المللی کانی‌برازان، تالاب‌های دایمی «حسن خان» و «قوپی باباعلی» و «گروس» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله «داشخانه» و «قره قشلاق» وجود دارد.

کد خبر 5456361

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان غربی تالاب آبرسانی ویروس کرونا بوشهر مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا گرگان ایلام خراسان رضوی خرم آباد جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه