Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۳۵ مورد عمل جراحی، به ۴۵۴ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۳۲۳ بیمار دارای علایم تنفسی و ۳۰۷ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

دکتر علیرضا صحراگرد گفت: با تلاش امدادگران اورژانس ۱۱۵ استان در شبانه روز گذشته، ۷۶۵ ماموریت امدادی با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجموع ماموریت‌های انجام شده، ۴۳ ماموریت را مربوط به سوانح ترافیکی شهری و ۳۷۹ ماموریت را مربوط به سوانح غیرترافیکی شهری اعلام کرد و گفت: همچنین ۷۴ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۶۹ ماموریت نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز ۵ مورد عنوان کرد.

دکتر صحراگرد با اعلام خدمت رسانی به ۱۵۶ مصدوم حوادث ترافیکی در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۳۷ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

او همچنین از ارائه ۱۸ مشاوره مرتبط با کروناویروس به همت کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی شبانه روز گذشته، به عنوان بخشی از دیگر از خدمات مجموعه سلامت استان یاد کرد و تعداد ماموریت‌های مرتبط با کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳ مورد برشمرد.

دکتر صحراگرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از هزار و ۴۱۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان بازدید شد که در این بازدیدها، ۳۵ واحد متخلف بهداشتی شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی همچنین از تعطیلی ۴ مرکز متخلف بهداشتی در نهمین روز فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و شناسایی و معدوم سازی ۳ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این بازه زمانی را دیگر اقدام کارشناسان بهداشت استان در شبانه روز گذشته اعلام کرد.

او گفت: در نهمین روز از بهار طبیعت، ۷ هزار و ۴۵۱ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری استان ویزیت شدند و خدمات سلامت دریافت کردند و ۵ مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان اعزام شد.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی همچنین از ۹۴ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه در شبانه روز گذشته خبر داد که از این تعداد، ۵۰ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۴۴ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های استان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ستاد سلامت نوروزی شبانه روز گذشته مربوط به سوانح نماینده هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر فرزین رضازاده گفت: اورژانس هوایی در اولین و دومین پرواز خود یک مصدوم ۲۳ ساله آقا، مولتی تروما با وضعیت بحرانی را از شهرستان نقده و دو بیمار آقا و خانم با شکایت سکته قلبی را از شهرستان اشنویه به ارومیه انتقال داد و پس از سوختگیری، بلافاصله سومین پرواز خود را به مقصد سلماس انجام داد که در این ماموریت یک بیمار ۵۴ ساله خانم با شکایت سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین را با حمایت‌های پیشرفته حیاتی توسط کارشناسان اورژانس هوایی به ارومیه انتقال داد.

گفتنی است اورژانس هوایی ارومیه از ابتدای سالجاری ۱۱ بیمار نیازمند خدمات تخصصی در مرکز استان را از شهرستان‌ها به ارومیه انتقال داده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان