Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@22:08:34 GMT

آغاز ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۹۵۹۵

آغاز ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین صحبت‌الله رحمانی گفت: با پایان یافتن اعزام عتبات نوروزی، ثبت‌نام و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات عراق در ماه رمضان از روز نهم فروردین ماه امسال آغاز شده و اعزام‌ها در حال انجام است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در سایت http://atabat.haj.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir نام‌نویسی کنند.

به گفته او، برای سفرهای رمضانی عتبات، بسته‌های مختلفِ هفت شب، هشت شب، ۹ شب، ۱۲ شب و ۲۱ شب برنامه‌ریزی شده و افراد بنا بر شرایط و سلیقه خود می‌توانند از این سفر بهره‌مند شوند.

رحمانی همچنین به بسته بودن مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: با وجود آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام‌های زمینی و همچنین استقبال متقاضیان در این‌باره و صحبت‌های شفاهی دست‌اندرکاران کشور میزبان، مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی برای تشرف به عتبات عالیات، این اتفاق تاکنون رخ نداده و زائران اعزام شده در ماه‌های اخیر همگی به صورت هوایی به عراق اعزام شده‌اند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق از ۲۳ آبان‌ماه پس از دو سال توقف به خاطر کرونا، اظهار کرد: در این اعزام‌ها که با اجرای آزمایشی طرح نوین عتبات همراه بود و در تعطیلات نوروز به اوج خود رسید و مجموعاً ۵۵ هزار و ۶۹۷ نفر از طریق هوایی به عراق برای زیارت عتبات مقدس مشرف شدند که ۱۴ هزار و ۶۶۴ نفر از این زائران در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ در قالب عتبات نوروزی اعزام شدند.

رحمانی درباره اعزام زائران کشورمان به سوریه نیز گفت: اعزام زائران کشورمان به سوریه از اواسط دی ماه ۱۴۰۰ با ظرفیت محدود آغاز شد و اوج اعزام‌ها در اسفندماه و نوروز بود که در حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر اعزام شدند. سفر زیارتی سوریه سه شب، چهار شب، پنج شب و هفت شب است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عتبات عالیات ماه مبارک رمضان عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است