Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@01:35:21 GMT

آیا واکسیناسیون مانع اهدای خون است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۹۷۹۲

آیا واکسیناسیون مانع اهدای خون است؟

بیتا ربانی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی اهدا کنندگان خون ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،درباره «شاخص اهدای کنندگان خون در ایران»، اظهار داشت:‌شاخص اهدای خون به هزار نفر جمعیت است؛ چون براساس سرشماری است و در پایان سال محاسبه می‌شود. آخرین شاخص رسمی که داریم حدود 23 در هزار نفر  است که برای سال 99 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ در سال 99 به 25 در هزار افزایش یافته که افت مربوط، به خاطر کرونا بوده است. اکنون با توجه به اینکه 8 درصد رشد اهدای خون در 10 ماهه سال 1400 داشتیم، پیش بینی ما این است که این شاخص به 25 در هزار برسد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اهدا کنندگان خون ایران «درباره اهدای خون در کرونا»،گفت: مشکلی که داریم این است که نیروی انسانی ما در مراکز انتقال خون مبتلا شدند و امکان مراجعه برای برخی افراد نیز به دلیل ابتلا به کرونا وجود نداشت؛ضمن اینکه خود واکسیناسیون که انجام شد بسیاری فکر می‌کرند به خاطر واکسن نمی‌توانند اهدای خون کنند.

ربانی ابراز کرد: الان وضعیت بهتری داریم و میزان ابتلای پرسنل کمتر شده است.واکسیناسیون منعی برای اهدای خون ندارد و افراد واکسینه شده بعد از بهبودی درد اولیه، می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: البته به جز افرادی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کردند؛ این دو دسته باید دو هفته از زمان واکسیناسیون شان بگذرد تا بتوانند خون اهدا کنند اما واکسن‌های سینوفارم و دیگر واکسن‌ها منعی برای اهدای خون ندارند./منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسیناسیون اهدای خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اهدای جام و جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا 2024 / فیلم

تیم ملی فوتسال ایران با غلبه بر تایلند میزبان در دیدار فینال، قهرمان جام ملت های فوتسال آسیا شد

دانلود (74MB)

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • مراسم اهدای جام و جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا 2024 / فیلم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران