Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر حسینی مدنی چهارشنبه شب در دیدار با گروه‌های جهادی در کوهسرخ خراسان رضوی گفت: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، رفع مشکلات را سرعت می‌بخشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امروز پنجشنبه نیز پس از بازدید از معدن روستای تنورجه و حضور در مزار شهدای گمنام شهر ریوش در جلسه شورای اداری و نخبگان این شهرستان شرکت می‌کند و در ادامه سفر خویش در شهرستان کاشمر حضور می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب تذکر می‌دهند که از نرم افزار اصلی انقلاب فاصله گرفته ایم چرا که انقلاب اسلامی مسیر فعالیتش را از ابتدا بر پایه مردم تعریف نمود لذا نرم افزار اصلی انقلاب حرکت و اتکای به مردم در همه عرصه هاست.

حسینی گفت:  رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "هر جا مردم را نیاوردیم شکست خوردیم و یکی از مصادیقی که مردم می‌توانند برای رفع مشکلات وارد شوند حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم است.

او گفت: متاسفانه برخی مواقع در کشور، موضوع گروه‌های جهادی دچار آسیب می‌شود و حتی برخی، کارکرد گروه‌های جهادی را زیر سوال می‌برند در حالی که کارکرد گروه‌های جهادی در مرحله نخست برای خود ماست که اگر هر کدام عهده دار سمتی شویم به خوبی درد و مشکلات مردم را می‌فهمیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: متاسفانه بر مبنای آمایش‌های غلط در کشور تصمیمات بسیار اشتباهی حتی برای همین کوهسرخ گرفته شده و ظرفیت‌های منطقه و روستا‌ها دیده نشده است.

به گفته حسینی، اگر حضور در بین مردم و سفر‌های استانی رئیس جمهور نبود زمان زیادی نیاز بود تا مشکلات مردم را بفهمیم چرا که متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات مدیریتی است.

او گفت: کوهسرخ آب به میزان خوبی دارد، اما نه تنها به صورت رواناب از منطقه خارج می‌شود بلکه راه‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و این نشان از نبود مدیریت است نه فقیر بودن منطقه به طوری که نتوانسته ایم از منابع موجود به درستی استفاده کنیم، گروه‌های جهادی قرار نیست راه یک منطقه را درست کنند بلکه امیدی که در دل مردم ایجاد می‌کنند بزرگترین خدمتی است که به مردم مناطق مختلف کشور ارائه می‌دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: وظیفه گروه‌های جهادی نشان دادن مسیر است که اگر این اتفاق بیفتد به تمدن اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است دست می‌یابیم.

حسینی مدنی در ادامه وضعیت راه‌های مواصلاتی، احیای بادامستان‌های کوهسرخ و قنوات آن، عدالت آموزشی و کمبود مدرسه را از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم این شهرستان دانست و گفت: به طور قطع با اولویت در چند روستا پیگیر احداث مدرسه خواهیم بود.

او با اظهار تاسف از این که از ۲۵ هزار هکتار بادامستان کوهسرخ ۱۳ هزار هکتار آن از بین رفته است بر استفاده بهینه از منابع آبی منطقه تاکید کرد.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: دانشجویان بسیجی امسال رکورد ثبت نام اردو‌های جهادی را شکستند به طوری که هزار و ۲۰۰ نفر در این اردو‌ها ثبت نام کردند.

محمود حقدوست گفت: هرچند گمان می‌شد که بعد از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، امسال همه به سفر بروند، اما شاهد استقبال بسیاری از دانشجویان از اردو‌های جهادی بودیم.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت:  پیش بینی اولیه شرکت ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در اردو‌های جهادی بود که با توجه به ظرفیت منطقه کوهسرخ و استقبال دانشجویان، در ۲۲ روستا مستقر شده و شروع به خدمات دهی در بخش‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و عمرانی کردند.

او گفت: دانشجویان رشته پزشکی در بخش‌های دندانپزشکی، بینایی سنجی، زنان و مامایی، پزشک عمومی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون کرونا، تیم سیار غربالگری فشار خون و قند خون و آموزش سالمندان ارائه خدمت کردند.

به گفته حقدوست، ساخت ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ترمیم و مرمت قنوات، رنگ آمیزی مدارس، ترمیم چند منزل مسکونی و کمک به تکمیل سالن ورزشی روستای خضربیک از جمله اقداماتی است که در مدت استقرار دانشجویان بسیجی در شهرستان کوهسرخ انجام می‌شود.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: با توجه به این که هشت روستای دهستان تکاب کوهسرخ هیچ سالن و امکانات ورزشی ندارند به همین دلیل سالن ورزشی این منطقه تکمیل می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به افزایش جمعیت با کمبود کلاس درس در کوهسرخ مواجهیم همچنین بازماندگان تحصیل از دیگر مشکلاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه های جهادی مناطق محروم سفر استانی انقلاب اسلامی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گروه های جهادی خراسان رضوی اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید

ایسنا/کرمان مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود که سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت و تواضع بسیار بالا بود.

سردارمحمدرضا حسنی سعدی غروب ۱۰ اردیبهشت ماه در مراسم جشن تولد سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی (فرمانده اطلاعات سپاه سلمان) اظهار کرد: حضور عاشقان در گلزار و آرامش گرفتن در کنار شهدا نشان می‌دهد که آرمان و راه شهدا زنده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید هاشمی بیان کرد: شهید هاشمی بعد از جذب در قرارگاه قدس سپاه، به واحد اطلاعات و عملیات معرفی شد و مدت زیادی با شهید مدافع حرم سردار جمالی و مدتی با سردار موسوی مسئول اطلاعات قرارگاه قدس کار کرد.

وی اظهار کرد: هر ماموریتی به سردار هاشمی واگذار می‌شد، اول خودش بررسی و شناسایی می‌کرد و وارد میدان می‌شد.

حسنی سعدی بیان کرد: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود و تیزهوشی بسیار بالایی داشت؛ در مدت کمی به تمام سران عشایر و طوایف سیستان و بلوچستان اشراف پیدا کرد و به منطقه مشرف بود.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: شهید هاشمی سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت وتواضع بسیار بالا بود.

وی بیان کرد: شهادت حق سیدحمید بود زیرا فردی خدایی، مخلص، انقلابی بود و شب و روز نمی‌شناخت. شهید هاشمی برای دفاع از ناموس مردم و برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان به میدان رفت و هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در زاهدان به شهادت رسید.

حسنی سعدی در پایان گفت: از شهید هاشمی سوال کرده بودند چه زمانی برمی‌گردی کرمان؟ در پاسخ گفته بود یا بازنشسته می‌شوم و می‌آیم یا شهید می‌شوم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، مسئول گروه جهادی شهید سیدحمیدرضا هاشمی نیز بیان کرد: اولین گرمخانه را در کرمان از شش ماه قبل در بلوار ۲۲ بهمن راه‌اندازی کردیم و تاکنون ۲۹ نفر از میهمانان «مددسرای بهشت» را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده و پنج خانم را به مرکز تی سی معرفی کردیم.

حسینی اظهار کرد: در گروه جهادی برای کودکان کار نیز برنامه داریم و از ماه آینده یک طرح در این زمینه آغاز خواهیم کرد و مطالبه گری در محلات را نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مراسم جشن تولد ۴۶ سالگی سردارشهید سیدحمیدرضا هاشمی با حضور پدر، همسر، برادر شهید و جمعی از مردم و خانواده شهدا همراه با برنامه‌های فرهنگی، مدیحه سرایی و ... در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود