Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@06:39:45 GMT

یمن اسطوره مقاومت در سال‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۰۴۶۹

یمن اسطوره مقاومت در سال‌های اخیر

کارشناس روابط بین الملل گفت: عربستان و امارات به زانو درآمده و با پیشنهاد آتش‌بس، خواستار موافقت طرف یمنی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بیش از هفت سال می‌گذرد که یمن با نقض جدی بسیاری از اصول بنیادین حقوق بشردوستانه از سوی رژیم سعودی و متحدان آن مواجه است. جامعه بین المللی در انتظار واکنش نهادهای تأثیرگذار و دولت‌ها، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل است؛ اما این نهادها چون همیشه در برابر نقض آشکار حقوق بشردوستانه سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی شمسایی، کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با مرآت به زوایای مختلف تجاوز چندین ساله عربستان به خاک یمن پرداخت و گفت: توانمندی نظامی یمنی‌ها به قدری نوین و بازدارنده شده که در ایام ورود به سال هشتم مقاومت در برابر تجاوز ائتلاف عربی، عربستان و امارات به زانو درآمده و با پیشنهاد آتش‌بس، خواستار موافقت طرف یمنی هستند و امید آن می‌رود که یمنی‌ها بتوانند با این توان بازدارنده، عربستان را مجبور به پذیرش شکست و قبول پایان جنگ کنند.

شمسایی با اشاره به الگوگیری جوانان یمن از جوانان محور مقاومت عنوان کرد یمنی‌ها توانستند با بهره مندی از تجارب مقاومت در سالهای گذشته، ارتش ملی را بازسازی و با پشتیبانی مردمی تشکیلات نظامی جدیدی را ایجاد کرده و به دانش فنی ساخت تجهیزات پیشرفته نظامی دست یابند؛ در برابر تجاوز عربستان و امارات مقاومت کنند و بصورت ابتکاری به هجوم بر علیه اهداف عربستان و امارات در خارج از مرزهای یمن بپردازند.

وی با اشاره به پیشرفت توان تجهیزاتی چشمگیر یمن، افزود: امروزه ارتش و کمیته های مردمی یمن وابسته به حکومت نجات ملی دارای توانمندی بسیار نوین و قدرتمندی در زمینه های مختلف موشکی، پدافندی، پهپاد، جنگ الکترونیک و علوم و تجهیزات دریایی می باشد که باعث شگفتی کارشناسان نظامی جهان و منطقه شده است.

شمسایی همچنین تصریح کرد : برتری و سیطره نسبی رسانه‌های عربی و غربی در موضوع یمن و محور مقاومت باعث شد اخبار جنگ یمن و مظلومیت مردم مقاومش آن‌طور که باید به گوش مردم جهان نرسد و در جنگ رسانه‌ای یک‌طرفه و تبعیض‌آمیز، مردم و افکار عمومی جهان آن چیزی را ببینند و بشنوند که توسط امپراتوری رسانه‌ای غرب و هماهنگ با ائتلاف عربی طراحی و منتشر می‌ شد؛ بر خلاف آنچه در جنگ اوکراین اتفاق افتاد.

این کارشناس روابط بین‌الملل با تأکید برا راستین بودن وعده الهی بیان کرد: پیروزی از آن مستضعفینی است که با تمسک به کلمه لااله الا الله در برابر ظلم قیام‌ کرده‌اند و بر وعده الهی ایمان دارند. در جنگ یمن نیز حتما پیروزی از آن مردم مقاوم یمن بوده و بنا به پیش بینی رهبر انقلاب، بینی عربستان سعودی بر خاک مالیده خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشریح فرجام جنگ در یمن پیش‌بینی کرد: بحران یمن سرانجامی جز برپایی یک حکومت مردم سالار و مشارکتی متشکل از کلیه گروه‌های سیاسی نخواهد داشت، که با توجه به توان جریان انقلابی و پشتیبانی مردمی از آن، این حکومت جزئی از محور مقاومت خواهد بود و البته استمرار مقاومت بر اصول انقلاب اسلامی کاملاً به پایداری و بصیرت مردم و رهبران آینده یمن وابسته خواهد بود.

انتهای پیام/ز

منبع: دانا

کلیدواژه: عربستان و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان

الاتحاد در ادامه نتایج نا امید کننده خود در فصل جاری این بار برابر الشباب در خانه شکست سنگینی را متحمل شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و نهم لیگ عربستان، الاتحاد در ورزشگاه خانگی خود از الشباب پذیرایی کرد.

الاتحاد که مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان است در ادامه نتایج کابوس وار خود در فصل جاری این بار برابر الشباب در خانه با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

تک گل الاتحاد را در تیم بازی حمدالله به ثمر رساند.

کریم بنزما و انگولو کانته به خاطر آسیب دیدگی به این بازی نرسیدند.

الاتحاد با این شکست در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا تعویض سرمربی در این تیم هم جواب ندهد و احتمال اخراج گایاردو زیاد باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده