Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حفظ و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر کشور تشریح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  طی سال ۱۴۰۰ در حوزه حفظ و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر کشور، سرمایه‌‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه و نگهداری زیرساخت‌های بنادر کشور و سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریالی این سازمان در زمینه تجهیز بنادر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذب سرمایه‌گذاری ۲۴۰۹۵ میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بنادر تجاری در قالب ۱۱ فقره قرارداد که مجموع سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور را به ۲۰۱۱۶۱ میلیارد ریال در قالب ۳۴۹ قرارداد افزایش داده اتفاق مهم دیگری برای بنادر کشور طی مدت اشاره شده است.

بندر شهید رجایی

افتتاح یک پست اسکله به طول ۴۰۰ متر، محوطه و پسکرانه ترمینال کانتینری به مساحت ۳۱ هکتار و برخی از ساختمان‌های پشتیبانی، پست‌های برق شماره ۱ و ۲، سردرب و گیت ورودی و خروجی و پارکینگ مسقف فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و همچنین ادامه و تکمیل پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناورهای تا متراژ ۹۰۰ متر مرتبط با فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در رابطه با این پروژه است.

افتتاح سازه ۳ پست اسکله نفتی و آماده سازی یک خط لوله انتقال ۲۰ اینچ و یک دستگاه بازوی بارگیری در بندر شهیدرجایی، اتمام تعمیرات اساسی محورهای A و C مجتمع بندری شهیدرجایی، احداث کانال هدایت سیلاب اراضی غربی بندر شهیدرجایی، ادامه تعمیرات اساسی انبار ۲۲ ترانزیت مجتمع بندری شهیدرجایی با پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصد، ادامه احداث ساختمان برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهیدرجایی با پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد از اقدامات مهم صورت گرفته در بندر شهیدرجایی طی سال ۱۴۰۰ بود.

بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار

تامین تجهیزات استراتژیک مرتبط با فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصد، تحویل موقت تعداد ۲ فروند لایروب‌هاپرساکشن ۴۰۰۰ مترمکعب در بندر شهید بهشتی چابهار، ادامه احداث شبکه معابر و تاسیسات زیر بنایی بندر شهید بهشتی چابهار با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۴۱ به  ۶۴ درصد از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

ادامه احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهیدبهشتی چابهار با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۲.۵ به ۲۹ درصد، ادامه احداث کریدور لجستیکی منتهی به بندر شهیدبهشتی چابهار با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۱۶ به ۲۹.۲ درصد، شروع تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله‌های شماره ۱، ۲ و ۵ بندر شهیدبهشتی با پیشرفت فیزیکی ۲۹ درصد، ادامه احداث دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و استحصال پشت آن با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۲۰ به  ۷۴ درصد و نیز ادامه احداث شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی بندر شهیدبهشتی با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۴۱ به  ۶۴ درصد از دیگر موارد مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بندر امام خمینی (ره)

ادامه انجام تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۲۷ تا ۳۴ بندر امام خمینی (ره) با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۶۳ به ۸۶ درصد، ادامه انجام تعمیرات اساسی جاده سربندر به بندر امام خمینی با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۶۰ به ۹۳ درصد، ادامه احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۶۷ به  ۷۲ درصد از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت مذکور است.

سایر بنادر

تکمیل احداث ساختمان مرجع دریایی بندر جاسک، انجام تعمیرات اساسی بندرسجافی، ادامه اجرای فاز ۲ بندر چند منظوره خمیر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد، انجام تعمیرات اساسی راه دسترسی به بندر آبادان، تکمیل احداث ساختمان باشگاه ملوانان بنادر امیرآباد و نوشهر از دیگر فعالیت‌های مهم صورت گرفته از سوی سازمان بنادر از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه است.

ادامه احداث تاسیسات زیربنایی جزیره نگین بوشهر (مرحله اول اجرایی-تکمیل بخش اول شامل معابر مجتمع بندری نگین، راه‌ها و تونل انرژی) با پیشرفت فیزیکی  ۷۴ درصد، ادامه احداث اسکله ۱۰۰۰ تنی بندر اروندکنار با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۶۴ به ۷۳ درصد و نیز ادامه احداث انبار ۲۰۰۰ مترمربع نگهداری کالا در بنادر چوئبده، اروندکنار و آبادان و دیوار چینی انبار‌هانگار آبادان با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۴۵ به ۷۰ درصد از دیگر موارد مهمی است که در سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفته است.  

ادامه اجرای محوطه‌سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیربنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی بندر انزلی با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۲۷ به ۵۲ درصد، ادامه احداث ساختمان و محوطه باشگاه ملوانان بندر انزلی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد و انجام و تصویب مطالعات طرح جامع بنادر شادگان، سجافی و چوئبده (استان خوزستان)، ریگ، دیلم، گناوه، لاورساحلی، بوالخیر، کنگان، دیر، محمدعامری، مروارید خارک و عسلویه (استان بوشهر) و بندرشهید حقانی (استان هرمزگان) از موارد دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

ادامه ساخت فرستنده ناوتکس در بندر نوشهر با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد، تکمیل ساخت ۱۰ عدد مدولاتور و ۱۰ عدد مادربرد رادار ترما در بنادر استان هرمزگان (۶ عدد)، خوزستان (۳ عدد) و گیلان (۱ عدد)، ادامه طراحی سامانه یکپارچه برخط کنترل و نظارت بر عملکرد لایروب‌ها با پیشرفت فیزیکی ۴۵.۵ درصد و نیز خرید، حمل، نصب، راه اندازی و تحویل ۳ دستگاه گیربکس اسکنر رادار، ۳ دستگاه رادار و ۳ سری مجموعه ترانس‌پور در استان هرمزگان به میزان ۵۰ درصد، خرید، حمل، نصب، راه اندازی و تحویل ۱ دستگاه رادار در استان بوشهر از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه اجرای طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد، اتمام انجام مطالعات طرح جامع مسافری و گردشگری بنادر خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان (کندالو و هنگام)، ارومیه و بوشهر (موج شکن) و همچنین ادامه احداث اسکله‌های مسافری و گردشگری در بنادر دیلم و کنگان بوشهر با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد  موارد مهم دیگری است که طی سال گذشته ازسوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر شهید رجایی سازمان بنادر بندر شهید بهشتی بندر امام خمینی ره بندر شهید کلانتری افزایش پیشرفت فیزیکی سازمان بنادر و دریانوردی انجام تعمیرات اساسی پیشرفت فیزیکی بندر امام خمینی بندر شهید بهشتی بهشتی چابهار بندر شهیدبهشتی بندر شهیدرجایی طرح توسعه بندر احداث ساختمان سرمایه گذاری تجهیز بنادر ادامه احداث بنادر کشور زیرساخت ها سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار مترمربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در دستور کار قرار گرفته است.

روند ساخت این پروژه بیمارستانی که از سال ۹۰ به‌عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد آغاز شده، متوقف مانده بود و باگذشت ۱۰ سال وقفه، دوباره عملیات اجرایی ساخت پروژه کلید خورده است.

امید می‌رود در دولت سیزدهم، تحقق وعده‌های مسوولان و با تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان باشیم تا مردم استان طعم خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

«نیایش» به ایستگاه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز دوشنبه در بازدید استاندار لرستان از روند احداث این پروژه بیمارستانی در خرم‌آباد، اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۵ بین ۶.۵ تا هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به قرارگاه خاتم برای اجرا واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید، یعنی چهار سال، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۲۵ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آن موقع تعداد تخت‌های این بیمارستان ۵۱۵ تخت بوده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ و تا کنون و در دولت سیزدهم، این پروژه بیمارستانی به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دلفان، بیان کرد: تا کنون حدود ۴۰۴ میلیارد تومان در این پروژه بیمارستانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت، به ۶۱۱ تخت افزایش پیدا کرده است، گفت: یعنی به‌اندازه یک بیمارستان کوچک دوباره به این فضا اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد را یک «ابر بیمارستان» عنوان کرد و گفت: این بیمارستان در صورت بهره‌برداری یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های منطقه به‌حساب می‌آید.

دلفان، افزود: اگر منابع اعتباری این پروژه تأمین شود، سال دیگر این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه خرید تجهیزات این بیمارستان نیز شروع شده است، گفت: اگر در سفر دوم دولت مصوب شود، اعتبارات مربوط به پروژه تأمین و تکمیل خواهد شد.

پروژه در تیرماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

صرفی سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: در حال حاضر احداث این پروژه بیمارستان بر عهده قرارگاه خاتم است.

وی عنوان کرد: مؤسسه «نوین ابنیه» قرارگاه خاتم عهده‌دار احداث این پروژه بوده و این مؤسسه در حدود ۱۵ کلان‌شهر کشور، در حال احداث پروژه‌های بیمارستانی است.

سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تا سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد بوده و الان ۶۵ درصد است.

صرفی، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش نمای ساختمان و دیوارهای داخلی، تأسیسات برق و مکانیک در حال اجرا است، عنوان کرد: همه تجهیزات موردنیاز گرمایشی و سرمایشی، دستگاه‌های هواساز، سیستم فاضلابی، لوله‌ها، پنجره‌ها و… برای بیمارستان خریداری شده است.

سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد، تأکید کرد: اگر منابع مالی به همین روند تأمین شود، بنا داریم که تا تیرماه ۱۴۰۳ این بیمارستان را تکمیل کنیم.

صرفی، تأکید کرد: کارفرما باید بتواند منابع مالی را تأمین کند، تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در تاریخ یاد شده بیمارستان را تحویل بدهیم.

رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری‌شده است، اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

وی با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

استاندار لرستان، افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی دو سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت، افزود: امیدواریم با فراهم‌کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس‌جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی‌نشده است.

کد خبر 6092497

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا