Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:30:57 GMT

تشکیل جبهه جهادی خدمت‌رسانی در مدت 10 سال

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۰۸۶۹

تشکیل جبهه جهادی خدمت‌رسانی در مدت 10 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: در آستانه روزی قرار داریم که آری محکمی مردم ایران به جمهوری اسلامی دادند.

وی با بیان اینکه امیداست قدردان نعمت جمهوری اسلامی و ولایت باشیم، تصریح کرد: شاید خودمان چون درون این نظام مقدس نفس می‌کشیم خیلی به آن توجه نکرده که چقدر نعمت بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکثیر جبهه جهادی در سایر بلاد دنیا

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: این نظام منشأ تحول در جهان شده و با ثبات قدم کار را دنبال می‌کند.

زهرایی با اشاره به اینکه در بحث جهادی، مشابه جبهه مقاومتی که شکل گرفته و ضریب نفوذ نه منطقه‌ای بلکه جهانی پیدا کرده مسیری را ترسیم کرده‌ایم تا در مدت ۱۰ سال جبهه جهانی خدمت‌رسانی جهادی را شکل دهیم، افزود: این جبهه فراتر از مرزهای سیاسی ایران بوده و خدمت و کار جهادی در بیرون از مرزهای کشور نیز انجام می‌گیرد.

وی الگو و مدل رفتاری که در این راستا تعریف شده را مربوط به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست که هیچ جای دیگر مشابه‌ای ندارد، گفت: این جبهه را مانند جبهه مقاومت در سایر بلاد تکثیر می‌کنیم.

تشکیل قرارگاه مشترک جهادی با نیروی قدس

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این جبهه کار خود را از سوریه و عراق آغاز کرده است، یادآور شد: در سال گذشته قرارگاه مشترک با نیروی قدس تشکیل و کار را در سوریه به صورت منسجم آغاز کرده‌ایم .

زهرایی با اشاره به اینکه نوک پیکان این امر برای جبهه‌سازی با تشکیل قرارگاه منسجم بوده است، اضافه کرد: همچنین یک سری اصولی برای جهادگران در این راستا تعریف شده است.

وی ادامه داد: ما فرمانده جهادگران نیستیم بلکه همراه جهادگران بوده و از جریان جهادی صیانت کرده تا پاک مانده، سیاسی و اقتصادی نشده و به انحراف کشیده نشود.

کار جهادی مصادق بارز جهاد تبیین است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: اصولی که برای جهادگران در این مسیر تعریف شده براساس منویات مقام معظم رهبری بوده یکی اولین آن هجرت درونی قبل از هجرت برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی است.

زهرایی ادامه داد: این هجرت با هجرت فیزیکی و جغرافیایی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اصول تعریف شده این بوده که اگر چه باید جهاد کنیم ولی جهاد سلاح به دست گرفتن نبوده به طوری که در جهاد مقابله با فقر، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی یکی از مصادیق آشکار آن جهاد تبیین با حضور جهادگران در منطقه محروم است.

استقامت یکی از اصول تعریف شده برای جهادگران

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: رفتار جهادگران مؤمنانه، صادقانه و بدون منت بوده که این خود به نوعی جهاد تبیین هم برای نظام، هم برای اسلام و هم برای منویات رهبری است.

زهرایی یکی دیگر از اصول جهاد را استقامت عنوان کرد و گفت: هجرت باید همراه با استقامت باشد و حتماً در این مسیر فرازونشیب‌ها و کمبودهایی وجود دارد ولی جهارگران باید استقامت کنند.

وی با اشاره به اینکه جهادگران باید این اعتقاد را داشته باشند که آنها ابزاری برای خدمت‌رسانی بوده و نتیجه با خداوند است، یادآور شد: این مجموعه محتوایی برای گروه‌های جهادی بوده و روکش آن اعتقاد جهادگران به این موضوع بوده که آنها بیشتر نیاز به خدمت‌رسانی داشته تا مردمی که می‌خواهند از آنها خدمت بگیرند.

راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیاتی جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۹۵۰ هزار نفر درگیر کار جهادی هستند، افزود: بعد از فرمان رهبری موج جدیدی از گروه‌های جهادی در کشور شکل گرفته است.

زهرایی با اشاره به اینکه یکی از الگوهای کاری ما درگیر کردن جوانان برای رفع محرومیت است، بیان داشت: برای تحقق این امر دو بال داریم که یکی از آنها شامل بال اندیشه، مطالبه‌گری فکری، نظارتی و آسیب‌شناسی بوده که این موضوع را شورای شهرستان با رأی گروه‌های جهادی شهرستان و مجمع جهادی استان بوده و هر دو سال رأی‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: بال دیگری که کم داشته‌ایم و در حال حاضر به آن پرداخته‌ایم، قرارگاه‌های عملیاتی جهادی بوده است.

راه‌اندازی ۱۶۵ قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور از عید امسال

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: مدل قرارگاهی تعریف و به سردار سلامی تقدیم شده که دارای سه سطر قرار گاه ملی که در پنج نقطه از کشور تمرین شده، دوم قرارگاه‌های استانی به نام قرارگاه‌های پهنه‌ای که همه استان‌ها از یک تا سه قرارگاه راه‌اندازی شده و در مجموع تعداد آنها ۹۲ مورد می‌باشد و سوم قرارگاه‌های قشری برای اقشار مختلف بسیج بوده است.

زهرایی گفت: در مجموع ۱۶۵ قرار گاه ملی، استانی و قشری در عید امسال راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در اسفندماه ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی اعلام آمادگی و به قرارگاه‌ها مراجعه کرده‌اند اما آماری که تاکنون اخذ شده نشان می‌دهد ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعالیت کرده‌اند، افزود: در خراسان‌جنوبی به نسبت سال‌های گذشته ۱۸۰ گروه جهادی اضافه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم نقطه‌ای را تجربه کنیم که مانند راهیان نور، کنگره شهدا و جبهه مقاومت، فناوری انقلاب اسلامی را با مدل خاص انقلاب اسلامی بتوانیم نهادینه سازیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: زهرایی خراسان جنوبی گروه جهادی قرارگاه عملیاتی جهادی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور راه اندازی خدمت رسانی تعریف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی