Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@12:03:39 GMT

قیمت گوشت قرمز شکسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۱۳۴۵

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه گوشت مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین است گفت: قیمت گوشت قرمز به دلیل فضای روانی شب عید و ایام نوروز افزایش یافته بود که اکنون روند کاهشی به خود گرفته است.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: منصور پوریان درباره علل بالا بودن قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: به دلیل فضای روانی شب عید و ایام نوروز و اصلاح نرخ ارز ترجیحی قیمت هر کیلوگرم دام زنده به ۷۵ هزار تومان رسیده بود که طی روز‌های اخیر این نرخ ۷ هزار تومان کاهش یافته و به حدود ۶۸ هزارتومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه به میزان کافی تولید دام زنده در کشور داریم تصریح کرد: علت گرانی هر محصول در بازار می‌تواند کاهش عرضه و افزایش تقاضا باشد، اما اکنون با این دو گزینه در گوشت قرمز روبرو نیستیم، زیرا نه تنها با مازاد دام روبرویم بلکه کاهش تقاضا نیز داریم، اما به طور حتم تورم سایر کالا‌ها روی قیمت این محصول تاثیرگذار است.

وی افزود: این درحالی است که دولت برای حمایت از مصرف کنندگان در کنار عرضه گوشت قرمز گرم اقدام به ممنوعیت صادرات دام زنده، واردات لاشه، افزایش عرضه گوشت منجمد کرده است، اما همچنان با بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار روبرو هستیم که بخش عمده آن به دلال بازی در بخش دام زنده و خروج لاشه از کشتارگاه‌ها برمی‌گردد.

پوریان گفت: در پی گرم شدن هوا در فصل بهار ما شاهد ۴ میلیون راس مازاد دام گوسفندی خواهیم شد که با توجه به کاهش تقاضا در بازار، اگر دو میلیون راس دام روانه کشتار شود ما با دو میلیون راس دام مازاد روبرو خواهیم بود که دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید چاره‌ای بیندیشد.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور اضافه کرد: واردات لاشه در روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار اثرگذار است که امیدواریم با این روند قیمت‌ها متعادل شود.

وی گفت: البته باید در نظر بگیریم که تولیدکنندگان ما با گرانی نرخ نهاده‌ها روبرو هستند که باید برای این مهم چاره‌ای اندیشیده شود. با توجه به حجم تولید گوشت قرمز در کشور برای ماه مبارک رمضان کمبودی نداریم.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی و گوساله در میادین میوه و تره بار و بازار بیش از ۱۲۰ هزارتومان و گوشت‌های تفکیکی بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید و به بازار داخلی عرضه شد این درحالیست که سالانه ۱۰ درصد نیاز کشور از محل واردات تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت رسمی گوشت اعلام شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گوشت قرمز گوشت گوسفندی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت گوسفندی قیمت گوشت قرمز گوشت قرمز دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، قباد مبشری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این بسته ها، به همت مرکزنیکوکاری «سمت خدا» بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

وی بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد، توسعه و جلب مشارکت های مردمی و تأسیس مراکز نیکوکاری در همین راستا بوده است.

مبشری افزود: مراکزنیکوکاری در سطح ملی و استانی با نگاه محله محور سعی دارند تا نیازمندی خانواده‌های بی‌بضاعت را رفع کنند.

وی اظهار داشت: مرکزنیکوکاری «سمت خدا» و ویژه برنامه سمت خدا، با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند، در اقدامی خداپسندانه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های گوشت قرمز کرده است.

مبشری تصریح کرد: در مجموع با مشارکت مرکز نیکوکاری سمت خدا با اولویت زنان سرپرست خانوار، ایتام و سالمندان چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز، به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر 6093271

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟