Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:40:04 GMT

لزوم اقتصادی شدن تولید در مرکز تحقیقات برنج مازندران

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۱۳۷۳

لزوم اقتصادی شدن تولید در مرکز تحقیقات برنج مازندران

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: موسسه تحقیقات بعنوان یک مرکز دانش‌بنیان باید به دنبال اقتصادی کردن تولید برای برنجکاران باشد.

حسن عنایتی کلیجی در دیدار نوروزی با همکاران موسسه تحقیقات برنج مازندران که با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار کرد: کشاورزی با سفره مردم گره خورده است و همین امر وظیفه مندی ما را سنگین تر کرده است و باید از همه ظرفیت دست اندرکاران این حوزه بهره گیری کنیم تا ماموریت خود را در کشاورزی استان به نحو شایسته انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار اجرای جدی تر کشاورزی دقیق و علمی شد و گفت: باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشی پویا و شاداب در عرصه کشاورزی حضور پررنگ داشته باشند.

عنایتی ادامه داد: باید نتایج علمی و جدید را در عرصه کشاورزی بکارگیری کنیم و سرعت نفوذ دانش را که در کشاورزی به کندی پیش می رود سرعت ببخشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی برنج در استان باید حمایت شوند چراکه مایه سربلندی کشور هستند و جزو نیازهای اساسی کشور است.

وی خواستار افزایش اختیارات موسسه تحقیقات برنج آمل شد و گفت: این موسسه در سطح فعلی پاسخگوی نیاز برنج استان نیست.

عنایتی افزود: موسسه تحقیقات برنج آمل مرکز ثقل تحقیقات برنج کشور است و همه کشور از منافع آن بهره مند می شوند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر توسعه کشاورزی قراردادی برنج با کمک موسسه تحقیقات برنج تاکید کرد و گفت: ارقام باکیفیت با عملکرد بالا همراه با خاصیت بازار پسندی مناسب در این موسسه تولید و به جامعه برنجکاران استان عرضه شود.

عنایتی به به‌نژادی برنج اشاره کرد و گفت: موسسه تحقیقات بعنوان یک مرکز دانش‌بنیان باید به دنبال اقتصادی کردن تولید برای برنجکاران باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات برنج کشور استانی اقتصادی موسسه تحقیقات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران

در آغاز فصل کشت برنج ، جوانان روستای ریحان آباد گلوگاه برای اولین بار در زمین شالیزاری مسابقه فوتبال برگزار کردند تا فصل برنج را با شادی شروع کنند .در این مسابقه که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد، دو تیم متشکل از جوانان و پیشکسوتان کشاورز در زمینی که برای نشاء برنج آماده شده بود با هدف تقویت روحیه نشاط و شادابی با هم مسابقه دادند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079427 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است