Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ایجاد مراکز اقامتی ارزان‌قیمت از راهبردهای گردشگری است که باید دنبال شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سید عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه بازدید از زائرسرای ارزان‌قیمت مهر امام رضا(ع) در بافت اطراف حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در کشور با کمبود مراکز اقامتی مواجهیم و در تعطیلات نوروز امسال در همان سه روز اول ظرفیت مراکز اقامتی رسمی از جمله هتل‌ها در شهرهای بزرگ تکمیل شد و از ظرفیت‌های اضطراری نهادها و دستگاه‌ها استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: شهری مانند مشهد که قطب گردشگری زیارتی است، سالانه تا 30 میلیون نفر زائر دارد، در ایام نوروز حجم گردشگران و زائران فوق‌العاده بالا است، با وجود این‌که ظرفیت مراکز اقامتی مشهد حدود 50 درصد از ظرفیت مراکز اقامتی تمام کشور را شامل می‌شود، تمام این مراکز در ایام نوروز تکمیل بود.

وی تصریح کرد: برای تقویت کمی و کیفی مراکز اقامتی باید طرح‌های مختلف داشته باشیم و با ارائه تسهیلات پشتیبانی لازم را انجام دهیم.

ضرغامی گفت: آنچه اهمیت بیشتری دارد، تامین مراکز اقامتی ارزان برای زائران و عموم مردم است تا از سراسر کشور با برنامه‌ریزی ساده توسط نهادها و موسسات خیریه برای زیارت به مشهد بیایند. زیارت امام رضا(ع) حق هر فرد ایرانی است، این امکان باید با حداقل مشکلات و ارزان‌قیمت فراهم شود.

وزیر میراث‌فرهنگی از بناهای شاخص و تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی بازدید کردوزیر میراث فرهنگی در مشهد: ورود بی‌شمار مسافران نوروزی به این شهر می‌توانست "بحران‌ساز" شودمعاون وزیر میراث فرهنگی در تفرش: ایران جزو کشورهای مرجع و مدعی در عرصه صنایع دستی در دنیا است

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: این امکان باید برای همه مردم به ویژه برای اقشار کم درآمد فراهم شود، بنابر این مراکز اقامتی ارزان‌قیمت از راهبردهایی است که باید دنبال شود، یکی از مصادیق آن نیز اقدامی است که از مدت‌ها قبل در مشهد انجام شده و مرکز مهر امام رضا (ع) که اکنون به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد، یکی از این مراکز اقامت ارزان‌قیمت است.

وی افزود: البته برای ادامه فعالیت این مراکز نیاز به قانون خاص و دقیق داریم تا زائرسراها در چارچوب قوانین و قواعد رسمی و قانونی کشور فعالیت داشته باشند و تضمینی وجود داشته باشد که در همین چارچوب باقی بمانند.

 ضرغامی تصریح کرد: از آنجا که در صورت صدور مجوز برای این مراکز، از تسهیلات مختلف استفاده خواهد شد، بنابراین باید همه فعالیت آن‌ها جنبه غیرانتفاعی داشته باشد و استفاده شخصی صورت نگیرد، بلکه در اختیار عموم مردم قرار گیرد که یکی از اقدامات برای عملی شدن این موضوع این است که زائرسراها را وقف خواهند کرد و مالک شخصی نخواهند داشت.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با نظارتی که ما خواهیم داشت و قاعده دقیقی که خواهیم نوشت، تلاش می‌کنیم زائرسراهای ارزان‌قیمت گسترش پیدا کنند.

ضرغامی عنوان  کرد: در حال حاضر کمتر از 10 زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد آغاز به‌کار کرده که لازم است مسائل برخی از آن‌ها را با دقت بیشتری دنبال کنیم.

وی درباره تعرفه ارائه خدمات در این مراکز گفت: برخی از این مراکز که فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، مبلغی ناچیزی دریافت می‌کنند. البته ما هنوز قیمت‌گذاری نکرده‌ایم. پیش‌بینی این است که خدمات با حدود یک چهارم قیمت مراکز رسمی و تحت نظارت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه شود.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی مراکز اقامتی ارزان وزیر میراث فرهنگی ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت