Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:18:44 GMT

۱۷۹هزار نفر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۱۴۱۹

۱۷۹هزار نفر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۱۷۹ هزار مسافر از مرزهای بازرگان، رازی، تمرچین، سرو و پلدشت تردد کردند، افزود: بیشترین تردد از مرز بازرگان، رازی و تمرچین ثبت شده است.

وی ادامه داد: مرز بازرگان ماکو با حدود ۷۱ هزار تردد و رازی خوی با نزدیک به ۶۲ هزار تردد در کنار تمرچین پیرانشهر در ورودی شمال عراق با ۲۵ هزار تردد بیشترین ترددها در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: از این میزان ۱۵۸ هزار فقره تردد مربوط به سه مرز آذربایجان غربی با ترکیه شامل بازرگان، رازی و سرو در شهرستان‌های ماکو، خوی و ارومیه بوده است.

شکری خاطرنشان کرد: پایانه مرزی سرو نیز با ثبت تردد بالغ بر ۱۶ هزار نفر در رتبه چهارم قرار گرفته و مابقی ترددها نیز از پایانه مرزی پلدشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: طبق آمار دریافتی از مرزهای استان، متوسط تردد روزانه ثبت شده در مرزهای آذربایجان غربی ۱۲ هزار که با توجه به مسدود بودن مرز در سال گذشته، غیرقابل مقایسه با نوروز ۱۴۰۰ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۶ هزار تردد نیز در این مدت از مرز سرو ارومیه انجام شده و مقدار کمی نیز در مرز پلدشت ثبت شده است.

شکری گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز نهم فروردین سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۱.۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین مدت کل تردد انجام شده در استان نیز ۷ میلیون و ۴۱۱ هزار خودرو بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۳۱.۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان دارد.

کد خبر 5456550

منبع: مهر

کلیدواژه: مسافران نوروزی پایانه مرزی ویروس کرونا بوشهر مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا خراسان رضوی گرگان مشهد خرم آباد آذربایجان غربی هزار تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:  به دنبال گزارشى مبنی بر بارش باران و آبگرفتگی در روستای عذاب و مساکن مهر شهرک ولیعصر خوی ۳ تیم امداد نجات سیلاب  هلال احمر این شهرستان  به محل های متاثر از آبگرفتگی اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود:ارزیابی منازل آبگرفته انجام شده و امدادگران توانستند به۱۰ خانوار آسیب دیده در این حادثه امدادرسانی کنند.

 

دیگر خبرها

  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی ۱۴ اردیبهشت؛ تردد روان در تمام محورهای شمالی
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان