Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:13:43 GMT

کار جهادی به گفتمان عمومی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۱۴۴۵

کار جهادی به گفتمان عمومی تبدیل شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیا اینکه امیدواریم کار جهادی همچون جبهه مقاومت به‌زودی به گفتمان عمومی تبدیل شود، گفت: شیوه جدید این سازمان برای فعالیت گروه‌های جهادی، الگوی قرارگاهی است که تاکنون ۱۶۵ قرارگاه جهادی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

سردار محمد زهرایی، امروز پنجشنبه ۱۱ فروردین در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: ۹۵۰ هزار جهادگر ساماندهی شده در مجموعه سازمان بسیج سازندگی فعالیت می‌کنند و در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری درخصوص محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی، ۲ بخش اندیشه‌ای، نظارتی، آسیب‌شناسی و مطالبه‌گری و مدل قرارگاهی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: در مدل قرارگاهی قرارگاه ملی، استانی و قشری و تخصصی راه‌اندازی شده که در قالب این قرارگاه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی برای نوروز امسال ثبت‌نام کردند اما تاکنون سه هزار و ۵۰۰ گروه در مناطق محروم کشور فعالیت داشته‌اند و رشد یک و نیم برابری دارد.

رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: امیدواریم کار جهادی همچون جبهه مقاومت به‌زودی به گفتمان عمومی تبدیل شود و همچون کنگره شهدا، راهیان نور و جبهه مقاومت مدل خاصی با عنوان قرارگاه‌های عملیاتی جهادی انقلاب اسلامی نهادینه شود.

وی افزود: فعالیت نیروهای جهادی در سراسر کشور مصداق آشکار جهاد تبیین است و ترسیم جبهه جهانی خدمت‌رسانی در دستور کار قرار دارد.

سردار زهرایی گفت: در زمینه جهاد مشابه جبهه مقاومت که شکل گرفته و ضریب نفوذ جهانی پیدا کرده است در برنامه‌ ۱۰ ساله به دنبال ترسیم جبهه جهانی جهادی فراتر از مرزهای سیاسی و جفرافیایی هستیم.

وی تاکید کرد: این مهم باید به الگو و مدل رفتاری خاص نظام تبدیل شود و مثل جبهه مقاومت در سایر بلاد شکل گیرد که بخشی از فعالیت آن آغاز شده و با فعالیت مشترک سازمان بسیج سازندگی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاهی منسجم فعال شده که نوک پیکان آن جبهه‌سازی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: ما فرمانده جهادی نیستیم بلکه همراه جهادی هستیم و از این جریان صیانت می‌کنیم تا سیاسی، اقتصادی، منحرف و به افراد خاصی وصل نشود ولی اصولی هم تعریف کردیم که براساس منویات مقام معظم رهبری سازگاری داشته باشد.

وی یادآور شد: هجرت درونی یکی از این اصول است که مقام معظم رهبری فرمودند "هر کدام از ما فرعونی در درون خودمان داریم و باید از سیم خاردار نفس عبور کنیم".

سردار زهرایی گفت: از دیگر اصول، جهاد در مناطق محروم است زیرا برای جهاد حتما نیاز به تفنگ در دست داشتن نیست بلکه خدمت جهادی در راستای جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصول کار ما استقامت است زیرا در جهاد و هجرت که حتما فراز و نشیب‌ها، سنگ‌اندازی و کمبودهای زیادی در این مسیر وجود دارد باید این اعتقاد به وجود آید که جهادگران بیش از نیازمندان نیازمند خدمت کردن هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: در آستانه آرای محکمی هستیم که مردم به جمهوری اسلامی دادند و باید قدردان نظام و ولایت باشیم.

وی افزود: از آنجا که در این نظام نفس می‌کشیم کمتر به این نعمت توجه می‌کنیم اما بازخوردهایی که از بیرون می‌گیریم انقلاب اسلامی منشا تحول در جهان شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بسيج سازندگي رییس سازمان بسیج سازندگی جبهه مقاومت تبدیل شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان