Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر شرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس بیشترین اسکان گردشگران تعطیلات نوروزی امسال در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان‌های خدابنده و سپس به ترتیب در شهرستان‌های ابهر، طارم، ماهنشان، سلطانیه ثبت‌ شده است.

وی یادآوری کرد: اغلب اقامتگاه‌های بوم‌گردی خانه‌های تاریخی هستند که مالکین، آنها را احیا کرده‌اند که این مهم همان توجه به میراث‌فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در تمامی شهرستان‌ها گشت‌های نظارت، بازرسان اداره صنعت و معدن، میراث‌فرهنگی، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی به‌صورت روزانه فعال‌شده است.

وی اظهار داشت: در بیشتر این اماکن در کنار بحث اسکان گردشگران، صنایع‌دستی هم تولید می‌شود که این نشان می‌دهد اقامتگاه‌های بوم‌گردی سفیرانی برای معرفی هر چه‌بهتر داشته‌های استان هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان ادامه داد: معرفی جاذبه‌های گردشگری در بستر فضای مجازی، ساخت و پخش فیلم‌های کوتاه، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ارتباط‌جمعی و صدا و سیمای استانی اشراق از دیگر برنامه‌های تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است.

شرفی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی، قسمتی از نیازهای اقامتی استان را تامین می‌کند، برخی از این اقامتگاه‌ها به‌عنوان جاذبه طبیعی و فرهنگی مورد هدف گردشگران است که از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری، برخورد مناسب با مسافران و ارائه خدمات مناسب به آنها از مهم‌ترین مولفه‌ها در حوزه گردشگری است.

برچسب‌ها خدابنده میراث فرهنگی زنجان اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خدابنده میراث فرهنگی زنجان خدابنده میراث فرهنگی زنجان اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه های بوم گردی میراث فرهنگی اقامتگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت