Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین، فاز نخست، دومین کارخانه نوآوری تهران در منطقه ۵ به بهره‌برداری خواهد رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مدیریت جدید شهرداری تهران از آغاز کار خود در سال گذشته، تحول در مدیریت شهری پایتخت را با رویکرد تبدیل تهران به شهر فناور و دانش بنیان و به کارگیری فناوری‌های نوین در شهرداری تهران آغاز کرده است که برای تحقق آن، توجه ویژه به مراکز فناورانه و دانش بنیان محوراصلی آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، احسان شریفی شهردار منطقه 5، از افتتاح فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران در منطقه 5 خبر داد.

شریفی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: از اواخر سال گذشته، با سرمایه گذاری بانک تجارت، پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری و با نگاه ویژه به منظور تسهیل در فرآیند صدور مجوزها در شهرداری منطقه ، امکانی فراهم شد تا فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران آماده افتتاح شود.

وی با بیان اینکه،  دومین کارخانه نوآوری منطقه 5 ، در محل کارخانه متروکه شوکوپارس در زمینی به وسعت شش هزار متر مربع فعال خواهد شد، افزود: این مجموعه به عنوان کارخانه شوکوپارس درسال 1341 ساخته شده و با انتقال خط تولید به خارج از تهران؛از سال 1387 متروکه بوده است. در نخستین  فاز  900 متر مربع آماده بهره برداری و استقرار شرکتهای دانش بنیان خواهدشد.

شریفی ادامه داد: شهرداری تهران با چنین اقداماتی حمایت عملی از اکوسیستم‌های نوآوری در شهر تهران به عنوان مهم ترین زیرساخت‌های حمایتی از شرکت‌های  دانش بنیان و استارتاپ‌هایی را ابراز می‌کند. در واقع فلسفه وجودی کارخانه‌های نوآوری، به عنوان مرکزی برای حمایت از محصولات نوآورانه یا دانش بنیان، ایجاد امکان و تسهیلاتی در داخل شهر تهران است تا استارتاپ‌های نوآورانه برای راه اندازی اکوسیستم‌های خود، محیط توسعه کسب و کار داشته باشند.

شهردار منطقه  5 اضافه کرد: رویکردی که می‌توان از آن به عنوان انقلاب فناوری یاد کرد و بخشی از مشکلات فضایی این فعالیت‌ها را حل کرد ، تبدیل کارخانه‌های قدیمی به کارخانه‌های فناوری پایه و استقرار فناوران و دانش پژوهان جوان به جای کارگران سنتی است.

امکان بازدید از موزه نقشه تهران در ایام نوروزبازدید بیش از 60 هزار نفر از برج میلاد در 3 روز نخست نوروز/ افزایش ساعت بازدید به دلیل استقبال گسترده

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان از امروز (چهارشنبه) با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به‌کار کرد و تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری دایر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان با همت معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی تا چهاردهم اردیبهشت جاری ادامه دارد.

کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل‌ونقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد.

ساعات بازدید از نمایشگاه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749586

دیگر خبرها

  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی