Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید رضا فاطمی امین روز پنجشنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از سوی دیگر پیگیر این موضوع خواهیم بود که دانش بنیانی کردن واحدهای اقتصادی همراه با افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید را داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور، عنوان کرد: این گونه اقدامات نباید مانند مقاله نویسی باشد بلکه باید اثر واقعی در اقتصاد بگذارد و در بخش های مختلف تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاکنون نشست هایی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است تا با تدوین ضوابطی، فعالیت شرکت های دانش بنیان در بنگاه های بزرگ اقتصادی تسریع یابد و از سوی دیگر این بنگاه ها مبالغ قابل توجهی را برای تحقیق و توسعه در اختیار این شرکت ها قرار دهند.

فاطمی امین درخصوص مشکلات واحدهای اقتصادی در سبزوار نیز گفت: با نشستی که با فعالان این حوزه برگزار شد، مشخص گردید موضوع سرمایه در گردش، تخصیص زمین، تامین برق صنعتی و برخی موانع اداری از مهمترین مشکلات فعالان حوزه اقتصاد در این شهرستان است.

وی ادامه داد: در راستای رفع این مشکلات، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مسوول پیگیری شده و بنده نیز بر انجام آن نظارت خواهم داشت.

وی، در خصوص اقدامات در مسیر تحقق شعار سال هم گفت: یک بخش این شعار اشتغال زایی است و بخش دیگر دانش بنیانی است، از این رو هدف ما ارتباط بیشتر و دقیق تر صنعت و دانشگاه است چرا که این موضوع یک ضرورت مهم در راستای اجرایی شدن شعار سال است و خوشبختانه این موضوع هم مورد استقبال واحدهای صنعتی و پژوهشی قرار گرفته است.

وزیر صمت ادامه داد: بنا شد با همین هدف یک کار مشترک اقتصادی و علمی بین دانشگاه حکیم سبزواری و بخش اقتصاد این شهرستان انجام پذیرد تا با پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک کار نمونه در سطح کشور و سبزوار اجرا شود.

به گزارش ایرنا، بازدید از طرحهای صنعتی پارس هستی آسیا و بوستان الیاف پارت و نشست با فعالان بخش صنعت از برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان سبزوار بود.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

برچسب‌ها سبزوار سید رضا فاطمی امین توسعه اقتصادی سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین سفر استانی دانش‎ بنیان ‎ها پروندهٔ خبری خطه خورشید، مقصد هجدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار سید رضا فاطمی امین توسعه اقتصادی سبزوار سید رضا فاطمی امین توسعه اقتصادی سفر استانی دانش بنیان ها رییس جمهور معدن و تجارت دانش بنیان سفر استانی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید علمی در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی سخنانی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مولدسازی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود. بلکه سرمایه‌گذاران باید صبور باشند زیرا در کمیسیون بهره‌وری اقتصادی برنامه‌ها بررسی می‌شود و هر اندازه بتوانیم در وقف حمایت می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه می‌توان پول عایدات وقف را که ده برابر شده به صندوق دهیم تا این‌ حمایت‌ها توسعه پیدا کند، تصریح کرد: حلقه‌های نیروی انسانی قوی در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی حلقه‌های ضعیف هم در زنجیر وجود دارد و کار ما این است از ضعیف‌ها حمایت کنیم.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

او با تأکید به حمایت از حلقه‌های ضعیف اظهار داشت: هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه اوقاف به این حلقه‌ها توجه می‌کنند. به عنوان مثال در مبحث در آبزی‌پروری درصدد تأمین 20 درصد از خوراک کشور هستیم. این در حالی است که در برخی استان‌ها امکان تولید میلیون‌ها تن تولید دریایی را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ارزان‌سازی هزینه‌های درمان برای بیماران، گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او یادآوری کرد: دانش‌بنیان‌ها طرح تجاری خود را ارائه دهند، ما پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن آنها را حمایت می‌کنیم. 

در این نشست مدیرعامل صندوق پژوهش ماندگار با بیان اینکه این صندوق دومین صندوق از بین 75 صندوق علم و فناوری است، گفت: دو سال و نیم از افتتاح این صندوق می‌گذرد. تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه حدود 480 میلیارد تسهیلات پرداخت شد، گفت: امروز دو قرارداد در حوزه دیالیز و کیت تشخیص سرطان منعقد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت سینا فناوران ماندگار  با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت در عرصه تکثیر گاوهای پربازده اظهار داشت: این کار در حال حاضر کاری که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

او ادامه داد: از  15 سال قبل در این زمینه وارد شدیم و از گاوهای برتر که 40 شاخص دارند تخمک می‌گیریم، لقاح انجام می‌شود و سپس جنین منجمد می‌شود و بعد در رحم قرار می‌گیرد و گوساله متولد می‌شود. از هر گاو در سال 20 گوساله می‌توانیم تولید کنیم.

او با اشاره به نیاز برای سرمایه‌گذار دلسوز اظهار داشت: شرکت فناور برای توسعه نیاز به سرمایه گذار دلسوز دارد و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده خوبی باشد.

در این نشست همچنین به تولید دو دستگاه درمان سرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان اشاره شد که از سال 95 آغاز به کار کرده اما در زمینه تجاری‌سازی با مشکلات زیاد مواجه بوده و از حمایت سازمان اوقاف برخوردار شد.

بر اساس اظهار مسئولان این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت سازمان اوقاف این شرکت طی 5 ماه گذشته به اندازه فعالیت 3 سال پیشرفت داشتند و با وجود اینکه مقاومت حوزه درمان از استفاده از دستگاه‌های داخلی وجود دارد، اما سازمان اوقاف همواره تأکید داشته که این دستگاه‌ها تولید و به بهره‌برداری برسند.

در این نشست همچنین طرح‌های شرکت فعال در حوزه فناوری تولید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله چالش‌هایی که در این حوزه مطرح شد این بود که تولید واکسن به صورت سنتی هزینه زیادی داشت و وقت زیادی صرف می‌شد. اما اکنون این شرکت آمادگی تولید واکسن کرونا در سویه‌های جدید را دارد و پیش‌بینی شده تا شش سال آینده برای درمان تمامی انواع سرطان، ژن درمانی صورت پذیرد.

به همین منظور یک پلتفرم چابک طراحی و ساخته شده که انواع محصول در این زمینه را در داخل کشور تولید می‌کند. هرچند فعالان این عرصه نیازمند حمایت هستند و تاکنون سازمان اوقاف حمایت از این شرکت را بر عهده گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت ظرفیتی دارد که هفتصد نفر از نخبگان می‌توانند مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن