Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@08:34:24 GMT

۵۵ درصد مساحت استان اردبیل سند دار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۱۷۹۳

۵۵ درصد مساحت استان اردبیل سند دار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: دادگستری اردبیل در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نقش بسیار مهم و اساسی است که در این زمینه 956 هزار هکتار که 55 درصد کل مساحت استان را به خود اختصاص داده که با تهیه نقشه و جانمایی آن در سامانه کاداستر سنددار شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای حفظ بیت‌المال در اردبیل گفت:اهتمام و تلاش مضاعف برای اجرای قانون حدنگار برای اراضی و املاک تحت اختیار در دستور کار است که به همین منظور از سازمان‌های دولتی درخواست داریم مشارکت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند و در تسریع اراضی و املاک متعلق به نهادهای دولتی و اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: از نهادهای فرهنگی و دستگا‌ه‌های مربوطه انتظار داریم نسبت به تبیین اهمیت موضوع و آگاه‌سازی زارعان برای ثبت اراضی کشاورزی گام بردارند و برای رفع اختلافات ملکی گام‌های اساسی و هدفمند بردارند که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

کثیرلو گفت: استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال برای اجرای قانون حدنگار با حساسیت جدی دنبال می‌شود که در این زمینه سهل‌انگاری کنندگان مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند چرا که صیانت از حفاظت از بیت‌المال خط قرمز دستگاه قضائی است و هیچ کوتاهی و اغماضی در این زمینه قابل قبول نیست.

به گفته او، اهتمام جدی در اجرای قانون حدنگار و صدور اسناد تک‌برگی با اولویت و اهتمام جدی در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه ثبت اسناد و املاک استان در خصوص تثبیت اراضی دولتی در سامانه کاداستر همکاری‌های لازم را خواهد داشت تا مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی و منابع طبیعی سامانه کاداستر اسناد تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند

بهروز زلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تنها حوزه باقیمانده در مرحله دوم است که انتخابات آن جمعه آینده در بیش از ۲۷۰ شعبه تعریف شده در شمال استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات استان اردبیل بر این است تا این انتخابات در نهایت آرامش و امنیت و با مشارکت بالای مردم شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و بخش جعفرآباد برگزار شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: در تک حوزه انتخابیه استان اردبیل انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و قرار است به شکل نیمه الکترونیکی و با احراز هویت و آنلاین از طریق پنج سند هویتی این کار انجام شود.

زلالی گفت: براساس قانون انتخابات افرادی حق رای دارند که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز رای داده باشند و یا در مرحله اول رای نداده باشند.

وی افزود: افرادی که در سایر حوزه های انتخابیه رای داده اند امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رای دادن چنین افرادی طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل به آغاز تبلیغات کاندیداها از روز گذشته اشاره و تصریح کرد: فرآیند تبلیغات تا ساع ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و ما با دعوت از کاندیداها از آنها خواسته ایم تا به طرفداران خود متذکر شوند که مواد قانونی ۸۰ و ۸۲ قانون انتخابات را به دقت رعایت کنند.

زلالی ادامه داد: هرگونه تخریب، تهدی، تطمیع و یا فعالیت های خلاف مقررات قانونی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مجموعه های نظارتی و بازرسی اجازه وقوع تخلفات را نخواهند داد و امیدواریم کاندیدا و طرفداران آنها با رعایت قانون و حفظ آرامش و امنیت به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم قول داده اند تا با همراهی هواداران در نهایت اخلاقمداری تبلیغات خود را در فضای حقیقی و مجازی انجام داده و کوچکترین تخلفی را مرتبکب نشوند.

زلالی گفت: پخش مناظره تلویزیونی هر دو کاندیدا از روز دوشنبه به همراه برنامه های تبلیغی آنها از صداوسیما آغاز خواهد شد و شبکه سبلان ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا تبلیغات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم شمال استان انجام شود.

وی افزود: روز جمعه رای گیری در ۲۷۰ شعبه در هر سه شهرستان آغاز خواهد شد و امیدواریم ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین نماینده استان در مجلس مشخص شده تا هفتم خرداد ماه شاهد شروع مجلس دوازدهم باشیم.

کد خبر 6095548

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند