Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم مراکش برای گرامیداشت روز زمین و همبستگی با فلسطینیان مقابل ساختمان پارلمان در رباط و ۳۷ شهر دیگر این کشور تظاهرات کرده و شعارهایی علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل سر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از القدس العربی، مراکشی‌های مخالف با عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به در همبستگی با آرمان فلسطین و در پاسخ به فراخوانی گروه موسوم به «اقدام ملی برای فلسطین در مراکش» در ۳۸ شهر از جمله رباط پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات به دعوت «جبهه مراکش در حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی» (شامل ۱۵ سازمان سیاسی، اتحادیه و حقوق بشر) در چارچوب «روز ملی اعتراض علیه عادی سازی»- که پنجمین روز از نوع خود است-، همزمان با روز گرامیداشت «روز سرزمین فلسطین» برگزار شد.

در ۳۰ مارس هر سال، فلسطینی‌ها روز سرزمین را گرامی می‌دارند که رویدادهای آن به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد؛ زمانی که مقامات اسرائیلی مناطق وسیعی از اراضی فلسطینی را به اشغال در آوردند.

به گزارش العربی الجدید، رباط، کازابلانکا، بنی ملال، مکنس، برکان، تتوآن، مراکش، فاس، قنیطره، ابی جعد و محمدیه از جمله شهرهایی است که این تظاهرات با  حضور فعالان سیاسی و حقوق بشری برگزار شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در محکومیت عادی سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی مانند «مردم خواهان جرم‌انگاری عادی سازی روابط هستند»، «مردم می‌خواهند عادی سازی را سرنگون کنند»، «نه به عادی سازی» و «محکومیت مردمی دولت مراکش» سر دادند.

عبدالقادر العالمی دبیرکل گروه اقدام ملی برای فلسطین در بیانیه‌ای که برای شرکت‌کنندگان در تظاهرات قرائت کرد، گفت: همزمان با گرامیداشت روز زمین، شاهد هستیم که حاکمان در حال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

العالمی ادامه داد: مواضع وزرای شرکت کننده در نشست النقب به ریاست ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مراکش را محکوم می کنیم و تمامی مراحل عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنیم.

روز دوشنبه گذشته وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین، مراکش، اسرائیل و ایالات متحده آمریکا در نشست دو روزه خود در النقب بر ادامه تقویت روابط مشترک بین طرف‌های شرکت کننده در نشست، تأکید کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مراکش ، عادی سازی روابط میان مراکش و اسرائیل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مراکش عادی سازی روابط میان مراکش و اسرائیل رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در برلین

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر در مرکز و غرب برلین تجمع کردند تا حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تحویل تسلیحات به این رژیم از سوی دولت آلمان را محکوم کنند.

به نقل از آناتولی، تظاهرکنندگان با شعار «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل می‌کشد»، «آتش بس حالا» و «فلسطین را آزاد کنید» راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.

تظاهرکنندگان برای نشان دادن انزجار خود از سیاست‌های دولت آلمان، شعار «شرم بر شما!» سر دادند.

معترضان همچنین دولت آلمان را «همدست اسرائیل در جنایاتش در غزه» به دلیل ارسال تسلیحات به تل آویو خواندند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه را در نوار غزه به راه انداخته است که باعث کشته و زخمی شدن ۱۱۲۰۰۰ غیرنظامی شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل