Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:13:36 GMT

رمضان؛ فرصتی برای خودسازی و رسیدن به سیرت پاک

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۱۹۸۳

رمضان؛ فرصتی برای خودسازی و رسیدن به سیرت پاک

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی و رسیدن به تزکیه نفس و خودسازی دانست و گفت: بعداز سه سال که محفل جزءخوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد تحت تأثیر کرونا برگزار نمی‌شد امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رونق گرفتن مساجد برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان؛ حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد:

این ماه بهتر از هر ماه است و هر لحظه آن حتی خواب فرد روزه دار هم عبادت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ماه مبارک رمضان را ماه بازداشتن انسان از کارها غیر شرع و ودینی و البته رسیدن به سیرت پاک دانست و گفت: این ماه فرصتی برای بندگی است، حتی در ادبیات غیر دینی هم داریم برخی تلاش می‌کنند در وجود خود تزکیه ا

یجاد کنند، این درحالی است که ما در فرهنگ غنی دین اسلام داریم که فوایدی زیادی به لحاظ جسمی و روحی برای روزه دار وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد تأکید کرد: پیشنهاد ما این نیست که صرفا در ماه رمضان به وضعیت سلامت و جسم بیندیشند و روزه بگیرند، بلکه این ماه را فرصتی برای خود سازی بدانند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با روحانیون در راستای اجرای برنامه های مذهبی، دینی و تبلیغی در ماه مبارک در آخرین روزهای سال گذشته، گفت: در مساجد جامع سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز مراسم محفل انسی با قرآن

در این ماه خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رستمی از اعزام روحانی و مبلغین به حسینیه و مساجد شهر و روستاهای فاقد روحانی در شهرهای آجین، اسدآباد و پالیز خبر داد و افزود: این امر در راستای تبلیغ دین و پرداختن به احکام و دستورات دینی در ماه

مبارک انجام خواهد شد.

وی از احیاء دوباره محفل جزء خوانی قرآن به صورت روزانه قبل از اذان مغرب و عشا در مسجد جامع شهر اسدآباد خبر داد و گفت: چند سالی بود این محفل قرآنی تحت تاثیر شیوع کرونا، برگزار نمی شد و قرار است امسال با رعایت

شیوه نامه های بهداشتی این محقل با شور و حلاوتی دیگر برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در ۲۶ اسفند سال گذشته گردهمایی مبلغین برگزار و برنامه های ماه مبارک رمضان مرور شده است، افزود: البته قرار است مبلغین و روحانیون شهرستان در گردهمایی

روحانیون در مرکز استان هم حاضر شوند.

وی از اعلام آمادگی همکاری حوزه علمیه، سپاه در اجرای برنامه های فرهنگی با اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: قرار است تعدادی روحانی از خارج از استان برای امر تبلیغ به شهرستان اعزام شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره تبلیغات اسلامی ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»