Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مؤید محسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: ارائه خدمات و مهمان‌پذیری در مکان‌های اقامتی بوم گردی، هتل، متل، اسکان مسافر، خانه‌های سوئیت با نظارت بر بخش گردشگری استانی و شهرستانی است و از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ماه  ۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و  ۹۲۵ نفر مسافر نوروزی در استان فارس اسکان داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۸۰۳ نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره‌کل بازدید کردند که آرامگاه حافظ، سعدی و تخت‌جمشید، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشتند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: مجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ از روز ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ماه با ۳۷۶ هزار و ۹۶۸ نفر بازدیدکننده، در صدر بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: میراث جهانی تخت جمشید با ۲۴۷ هزار و ۵۱۹ بازدیدکننده در رتبه دوم، آرامگاه سعدی با ۲۲۰  هزار و ۹۱۶ بازدیدکننده در بین اماکن تاریخی فرهنگی رتبه سوم را از آن خود کرده است.

محسن نژاد گفت: همچنین ارگ کریمخان زند با ۱۳۱ هزار و ۸۰ بازدیدکننده در رتبه چهارم قرار دارد و پاسارگاد با ۱۲۴ هزار و ۷۷۷ نفر رتبه پنجم را از نظر تعداد بازدید به خود اختصاص داده است.

به گفته او، در بخش فضا‌های اقداماتی با توجه به افزایش ورود مسافران و گردشگران افزون بر فضا‌های رسمی از فضا‌های پشتیبان مانند مدارس، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی، کمپ‌های موقت اسکان و کمپ‌های آماده شده توسط شهرداری هم بهره بردیم.

تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس و موزه گرمابه حمام وکیل از اماکن تاریخی فرهنگی فارس به شمار می‌روند که در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مسافران است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی استان فارس محسوب می‌شود که این روز‌ها پذیرای مسافران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اماکن تاریخی و فرهنگی اماکن تاریخی فرهنگی فارس تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج