Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، گروه‌های مختلف برنامه ساز شبکه چهار سیما به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های خود را به شرح ذیل اعلام کرده‌اند:

مناجات

شبکه چهار سیما از از بامداد ۱۳ فروردین ، ساعت ۲:۳۰ برنامه مناجات خوانی را برای روزه داران تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیایش های سحرگاه در «سحوری» با صدای ساعد باقری

ساعد باقری شاعر سرشناس و سرآینده سرود ملّی کشورمان از سحر اولین روز ماه رمضان با اجرای نیایش های شنیدنی ویژه سحر گاه از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۴ بامداد از شبکه چهار سیما همراه روزه داران خواهد بود.

مروری بر نیایش های ادبی و معرفتی در نسخ مرجع و در آیینه شعر و ادبیات فارسی ارمغان شبکه چهار سیما برای روزه داران و سحر خیزان است، که با اجرای ساعد باقری تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی می شود.

پخش فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، فرازهایی از مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) و آواهای مذهبی، اذان صبح، نیایش اذان و نماز صبح از بخش‌های برنامه سحرگاهی «سحوری» است.

«سحوری» در سحرهای ماه مبارک رمضان از سحرگاه ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۴ بامداد پخش خواهد شد.

سخنرانی مرحوم آیت الله مصباح یزدی

شبکه چهار سیما از بامداد ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۶:۱۵ شرح دعاهای صحیفه سجادیه توسط عالم فرزانه مرحوم آیت الله مصباح یزدی را روی آنتن می برد.

جمع خوانی قرآن کریم

شبکه‌ی چهار سیما محفل ترتیل خوانی را برای مومنان و روزه داران تدارک دیده است.

شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان، ترتیل جزء خوانی قرآن کریم را هر روز ساعت ۱۴ برای مومنان خداجو پخش می‌کند و در ساعت ۳ بامداد بازپخش می شود.

«آوای ماه» آوای موسیقی مذهبی ایرانی

«آوای ماه» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و تهیه کنندگی علی اکبر فرجاد نگاهی دارد به موسیقی مذهبی و آیینی در شهرها و روستاهای ایران و تولید گروه ادب وهنر شبکه چهار سیما که در ایام ماه مبارک رمضان، از یکشنبه ۱۴ فروردین، هرروز ساعت ۱۵ روی آنتن خواهد رفت.

آواز برای رویت هلال و آغاز ماه رمضان ، مصاحبه با کارشناسان در این زمینه، منقبت خوانی، نی نوازی، چاووش خوانی، نقاره کرمان، تنبور، مناجات سحر، سفره افطار، مقام سحر، بررسی موسیقی های عزایی ومراسم عزاداری وموسیقی عزا و شب قدر در شمال وجنوب کشور، خاطرات نقاره زنها در ایام ماه مبارک رمضان در سحر ها وایام این ماه مبارک، عبا بافی در بازار نایین وخاطره ی پیرمرد عبا باف از سحرهای رمضان، مناجات سحر حاج محمد تقی محمدی از اذان وسحر خوانی ، دهل نوازی و اعلام آغاز ماه مبارک در میبد، خاطر مردم روستایی در گرگان از سحر خوانی ومهمان نوازی در رمضان ، چلک نوازی در روستای ترق در کاشمر خراسان، موسیقی رمضانی در جنوب ایران و ... همه و همه آیین های زیبای ایران هستند که در این برنامه به تصویر کشیده شده اند.

ایرانی رمضان است

این برنامه در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای تولید شده و از ۱۴ فروردین ماه هر روز ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما پخش می شود. این مستند به تهیه کنندگی حمیدرضا اردلان به آداب و رسوم و مردم ایران و جهان در ماه مبارک رمضان می پردازد.

«زندگی پس از زندگی»

فصل سوم برنامه «زندگی پس از زندگی»، ماه رمضان ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

«زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای ترکیبی از شبکه چهارسیماست که روایت‌گر بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفته‌اند. در این برنامه با تجربه‌گران مرگ موقت از نقاط مختلف کشور طی چندین سال پژوهش، گفتگو و مصاحبه حضوری انجام شده است.

این برنامه از شنبه ۱۳ فروردین هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش و در ساعت ۲۳:۳۰ بازپخش می شود. هر فصل از این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.

تاکنون دو فصل از «زندگی پس از زندگی» در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در ایام ماه مبارک پیش از افطار پخش شده و با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده است.

سری جدید مجموعه «حدیث سرو»

سری جدید مجموعه «حدیث سرو» از ۱۴ فروردین هر شب ساعت ۲۱ پخش می شود. در ۶ قسمت اول این برنامه زندگی آیت الله محمدهادی تالهی به تصویر درآمده است.

آیت الله تالهی از فعالان انقلابی همدان و یار و همراه آیت الله مدنی بود و در هدایت مردم همدان به سمت ارزش‌های انقلاب نقش تاثیرگذاری داشت.

ویژه برنامه «سوره»

ویژه برنامۀ تلویزیونی «سوره» به مناسبت ماه مبارک رمضان از شنبه ۱۳ فروردین، در ۳۱ قسمت روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت. این فصل از سوره که «سوره؛ فصل نهج‌البلاغه» نام گرفته است هر شب میزبان یکی از متفکرین حوزه دین‌پژوهی خواهد بود. مسأله حکمرانی، عدالت، فساد، مدیریت، حقوق شهروندی و عدالت جنسیتی از جمله مسائلی است که در این فصل از سوره از دیدگاه نهج البلاغه مورد بررسی قرار گرفته است.

از بخش‌های ویژه این فصل از برنامه سوره، نهج البلاغه خوانی است که توسط داریوش ارجمند انجام شده است. داریوش ارجمند یکی از بازیگران اصلی سریال «امام علی» در دهه هفتاد بود که نقش «مالک اشتر» را در این سریال بر عهده داشت. بررسی و معرفی ترجمه‌ها و شرح‌های منتشر شده از نهج‌البلاغه از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه خواهد بود.

برنامه «سوره» به تهیه کنندگی مرتضی روحانی و سردبیری و اجرای مسعود دیانی کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار است که هر شب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲ پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز ساعت ۹ صبح روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر 5456650 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه چهار سیما ماه رمضان 1401 ویژه برنامه تلویزیونی ماه رمضان برنامه تلویزیونی برنامه زندگی پس از زندگی تئاتر ایران نوروز فیلم موقعیت مهدی کارگردان تئاتر هنرمندان تئاتر تئاتر در خانه سریال ایرانی قطب الدین صادقی رادیو ایران آکادمی اسکار رادیو صبا برنامه رادیویی زندگی پس از زندگی ایام ماه مبارک شبکه چهار سیما ماه مبارک رمضان نهج البلاغه تهیه کنندگی روز ساعت روزه داران ۱۳ فروردین پخش می شود آیت الله روی آنتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل ازروابط عمومی پروژه، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفت‌وگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند به کارگردانی سجاد ترابی تلاش دارد اطلاعات تازه ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ملقب به آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته هایی به فراز و فرودهای زندگی حرفه ای این مربی محبوب کشتی بپردازد؛ ضمن اینکه فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.

«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند «سینماحقیقت» حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.

بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسایل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستندهای ورزشی گفت‌وگو می کنند.

در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند. در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره که به تازگی ماموریت دو ساله‌اش در این مرکز به اتمام رسیده مهمان برنامه است تا درباره مسایل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفت‌وگو کند.

«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست و با اجرای داوود مرادیان در گروه مستند شبکه افق تولید می شود و تلاش می کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900032

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد