Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز پنج شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در سخنانی با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت و طلایه داران عرصه تبلیغ و منبر رسالتشان، همان رسالت انبیا است اظهار داشت: در تبلیغ و تبیین معارف و آموزه‌های اسلامی، در بیان احکام و اعتقادات و… همان رسالتی که بر عهده انبیا الهی بوده از سوی جامعه روحانیت انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تبلیغ و تبیین معارف اسلامی

وی با تاکید بر اینکه مساجد، روحانیت، اساتید حوزه‌های علمیه در هر استان و شهری سرچشمه جوشان معارف اسلامی هستند افزود: معارف اسلامی از سوی این شخصیت‌های حقیقی و حقوقی باید نشر پیدا کند، تبیین و تبلیغ شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: بدون اینها اگر کسی اقدام به تبلیغ و تبیین کند، آسیب زننده است، عرصه منبر و تبلیغ در طول تاریخ افتخاری بوده که از آن روحانیت معظم بوده است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه کار روحانیت تعلیم و تربیت اسلامی است ادامه داد: این امر نیز با حسن خلق، معاشرت، گفتار صحیح، رفتار درست، شیوه‌های مناسب و به روز، راههای تأثیر گذار و… باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: عصاره اعتقادات اسلامی و اخلاق و احکام اسلامی همان تعلیم و تربیت اسلامی است، اگر در این عرصه کوتاهی صورت گیرد، بین متعلمین عرصه تبلیغ و مربیان، جامعه روحانیت و مبلغین ما را دیگران فاصله ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در این صورت تعلیم و تربیتی که هدف بعثت پیامبر اسلام است محقق نخواهد شد گفت: ماه مبارک رمضان، محرم، صفر، مناسبت‌های دینی، مذهبی، انقلابی و بصیرتی فرصت‌های شگرفی و فوق العاده ای را برای طلایه داران امر تبلیغ و تبیین فراهم کرده تا از چشمه جوان معارف اسلامی که خود نوشیده اند و اقتباس کرده اند، متعلمین را از معارف ناب سیراب کنند.

عرصه تبلیغ مردم را به روحانیت متصل می‌کند

حجت الاسلام شاهرخی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت بیشتری فراهم شده تا روحانیت در کار تبلیغ و تبیین و تعلیم و تربیت اسلامی و پیگیری امور مردم و عرصه‌های خدمت و محرومیت زدایی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید ضمن احترام به پیشکسوتان و افراد با تجربه، راه را برای جوانان باز کرد، تعامل با جوانان، برگزاری محافل دینی و مذهبی در مساجد با حضور جوانان، تربیت ۱۰ میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرای، اخلاق مدار و عدالت خواه مطالبه مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه این ۱۰ میلیون جوان مؤمن با این خصوصیات و ویژگی‌ها، سرمایه نظام اسلامی خواهند بود افزود: اینها همان جوانان مطالبه گری هستند که هم حمایت می‌کنند از فعالیت‌های تأثیر گذار و خدمت رسانی به مردم و هم نقد منصفانه و منطقی و مستدل و پیشنهادهای سازنده بدون پرخاشگری، اهانت و بدزبانی دارند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: اینها پاسداران انقلاب اسلامی خواهند بود، طبیعی است که پرچم این راه در دست جامعه روحانیت و مبلغین است که رسالتشان همان رسالت انبیا الهی است.

وی با تاکید بر اینکه ما در این مقطع وظیفه حساسی را بر عهده داریم و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا دین خدا را در جامعه ترویج کنیم افزود: هم باید گذشته را جبران کنیم و هم مستحکم در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی بایستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه یک روحانی و مسجد فعال، با جمع جوانانش، بسیجیانش، کانون‌های قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی، عرصه‌های خدمت گذاری و گروههای جهادی با مدیریت امام جماعت و مبلغین می‌توانند در شهر و کشور تأثیر گذار باشد گفت: مسجد و منبر و تبلیغ یک حلقه وصل میان مردم و روحانیت است، عرصه تبلیغ یک حلقه وصل است که مردم را به روحانیت متصل می‌کند.

از این شکل و شیوه اقامه نماز در ادارات رضایت نداریم

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: مناسبت‌ها دینی، مذهبی، انقلابی و بصیرتی این حلقه‌های وصل هستند و اگر اینها را ضعیف مدیریت کنیم این ارتباط‌ها سست و کمرنگ می‌شود افزود: چند بار در نماز جمعه تکرار کردم که مردم به سمت مساجد بیایند، تقاضای روحانیت این است که حضور مردم در مساجد پررنگ شود.

وی بیان داشت: از طرف دیگر از مردم می‌شنویم که حضور روحانیت در مساجد و نمازخانه‌های ادارات یک حضور کمرنگ است، نماز ظهر مساجد تعطیل و به سمت ادارات رفته اند، برای نماز ظهر مسجد هم باید فکری کنند، نمی‌شود در مسجد را قفل کرد و به یک اداره رفت و بعد کسی هم آنجا حضور پیدا نکند، مالک مسجد خداوند است، همه دست به دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی روی دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر همکاری همه جانبه در این رابطه و پیدا کردن راهکارهای مناسب بیان داشت: در فضای معنوی و قرآنی ماه مبارک رمضان این امر مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه از این شکل و شیوه اقامه نماز در ادارات رضایت نداریم گفت: انتظار داریم که با ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت همکاری لازم در بحث اقامه نماز با کیفیت و کمیت صورت گیرد.

لرستان فرصت آزمون و خطا ندارد

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد حساسیت لازم از سوی مبلغین و روحانیت برای تحقق شعار سال گفت: ما فرصت آزمون و خطا در این استان نداریم، نمی‌توانیم به آخر سال برسیم و ببینم باز هم در همان نقطه ابتدایی هستیم، همه باید دست به دست هم دهیم، سازمان و نهادهای اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و… رصد شوند و هر جایی که احساس کردیم عقب ماندگی هست آن را به مقام مسئول در مسیر صحیح گوشزد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: لرستان در وضعیتی نیست که چهار سال بگذرد و بعد ببینیم نه خبری از رونق تولید هست و نه خبری از جهش تولید و مانع زدایی در این حوزه.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اگر اینها تحقق پیدا می‌کرد وضعیت استان به شکل دیگری بود و شاهد آسیب‌های اجتماعی، مشکل در معیشت مردم، فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی نبودیم گفت: ائمه جمعه و جماعات، جامعه روحانیت از فعالیت‌های تأثیر گذار که در راستای خدمت رسانی به مردم است، حمایت می‌کنند، البته وظیفه خود را هم نقد منصفانه و مبتنی بر استدلال و به دور از پرخاشگری و اهانت می‌دانند.

وی تاکید کرد: در بحث جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال جامعه‌ای هستیم که در آن اعتقادات اسلامی، احکام و اخلاق اسلامی و عدالت، شایسته سالاری و… حاکم باشد.

کد خبر 5456628

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در لرستان ماه مبارك رمضان اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان بوشهر ویروس کرونا مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد گرگان خرم آباد نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی جامعه روحانیت تبلیغ و تبیین تعلیم و تربیت معارف اسلامی اقامه نماز عرصه تبلیغ تأثیر گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در اعلام مواضع هفتگی این حزب، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی در شهرستان‌ها، بر همین اساس افراد مورد نظر را معرفی کرده است و در تهران فهرست ۱۶ نفره مورد حمایت خود را منتشر نموده است که در رسانه‌های مکتوب و مجازی حزب منتشر شده و در دسترس مردم می‌باشد.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو، با گرامی داشت هفته معلم و هفته کارگر، از مسؤولان خواست رهنمودهای ولی امر مسلمین را در دیدارهای جداگانه با کارگران و معلمان، به طور کامل به اجرا بگذارند و مشکلات را رفع نمایند.

وی تاکید کرد: در گام دوم نیاز به بازنگری در امور مربوط به کار و کارگر و کارفرما، سرمایه‌گذار در بخش دولتی، تعاونی‌ها و نیز بخش مردمی است و باید قانون کار بر حسب شرایط جدید ایران و منطقه در جهت رشد تولید با مشارکت مردمی به نحو مطلوب باشد.

بادامچیان از همه صاحب نظران خواست دیدگاه‌های خود را در این مورد به حزب مؤتلفه اسلامی ارائه دهند تا در طرح نهایی حزب لحاظ شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره سند تحول آموزش و پرورش نیز گفت: پایه و اصول همه امور آموزش و پرورش است، اما ساختار فعلی آموزش و پرورش و ساختار آموزش عالی نیاز به بازنگری در همه ابعاد دارند و تا تحول در آنها صورت نگیرد ادامه وضع موجود اوضاع را بر همین روال خواهد داشت.

بادامچیان از صاحب نظران به ویژه فرهنگیان دعوت کرد نظرات خود را درباره این امر مهم در اختیار حزب موتلفه اسلامی قرار دهند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: نمایندگان این بودجه را تصویب کرده‌اند، اما قانون بودجه از نگارش تا اجرا به طور اساسی نیازمند بازنگری است و دیوان محترم محاسبات و نمایندگان مجلس دوازدهم باید خود را در امر نظارت و حسابرسی آماده سازند.

بادامچیان در ادامه از وزرای اقتصاد و دارایی و صمت خواست به جای ایجاد مشکل برای اصناف، طرح‌های خود را با مشورت با صاحب نظران و پاک دستان بازار و اصناف تهیه و در اجرا از مشارکت آنها بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: این روش غلط که در اتاق‌های دربسته برای مردم تصمیم می‌گیرند و آن را بر اصناف تحمیل می‌کنند، بسیار زیان آور است.

بادامچیان گفت: از جمله تصمیمات اشتباه و خطا در مورد صنف طلا فروش است که ضرورت دارد رئیس جمهور محترم به خواست اصناف و این صنف محترم رسیدگی فرمایند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان درباره تحولات غزه تصریح کرد: مقاومت اسلامی ملت مظلوم و قهرمان فلسطین دارد به ثمر می‌رسد.

وی تاکید کرد: جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی همدست و در سکوت سازمان‌های بین‌المللی غربی و دولت‌های عربی وابسته در حالی اتفاق می‌افتد که افکار عمومی جهان حتی در آمریکا و اروپا معترض آن هستند و البته همین از علائم پیروزی این ملت مقاوم و مقتدر مظلوم است.

بادامچیان تاکید کرد: این وعده قطعی خدای قادر است که هر مردمی ربنا الله گو، استقامت ورزند به زودی به فتح، پیروزی و امنیت می رسند و این قانون حاکم در همه جوامع بشری است که ظلم و جور و ستمگر پایدار نخواهد بود.

کد خبر 6099383

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • پاس زیبای سردار آزمون و فرصت سوزی تامی آبراهام در دقیقه 94 بازی رم و یوونتوس / فیلم
  • (ویدئو) فرصت سوزی تامی آبراهام روی پاس سردار آزمون در دقیقه ۹۴
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • سردار آزمون وسط معرکه | دستاورد؛ جدا کردن!
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت