Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@20:50:19 GMT

خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۲۶۱۰

خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین شد

ایران اکونومیست- رئیس انجمن ملی خرما ایران با بیان اینکه خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان تامین شده است، گفت: در توافقی با وزارت جهاد کشاورزی، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره‌ای، خرما با قیمت‌های مناسب عرضه می شود.

 محسن رشیدفرخی، رییس انجمن ملی خرما ایران درباره خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان، افزود: در سال 1400، یک میلیون و 250 هزارتن خرما همانند هر سال در کشور تولید شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن ملی خرما ایران تصریح کرد: به همین منظور جلساتی با معاونت‌های تنظیم بازار جهاد کشاورزی و میادین میوه و تره بار شهرداری برگزار شد و آمادگی خود را برای عرضه مستقیم کالا اعلام کردیم و مقرر شد به کسانی که ستاد تنظیم بازار معرفی می‌کند به هر میزان که بخواهند خرما ارایه شود.

وی افزود: همچنین توافق شد برای ارایه خدمات به روزه داران فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرما با سود معمول و قیمت‌های مناسب عرضه کنند.

رشید فرخی با بیان اینکه خرما به اندازه کافی موجود است گفت: انجمن به وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرد که خرما به میزان لازم درب سردخانه‌ها در مبادی خروجی با قیمت‌های مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تورم در چهارسال اخیر، خرما کمترین افزایش قیمت را داشته است افزود: در صورتی که خرما با قیمت‌هایی خارج از عرف عرضه شود، باید ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

رییس انجمن ملی خرما ایران در مورد میزان مصرف ماه مبارک رمضان گفت: از کل خرمای تولیدی کشور، نزدیک 30 درصد صادر و 70 درصد به مصرف داخلی کشور می‌رسد که از این میزان نیز 40 درصد مصرف کل مربوط به ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در سال 1399، حدود 270 هزارتن به ارزش 300 میلیون دلار صادرات داشتیم که بیشترین تمرکز صادراتی ما کشور‌های اروپایی است.

براساس داده‌های بازار، نرخ هر کیلوگرم خرمای مضافتی بین 35 تا 40 هزارتومان، خرمای خاسویی بین 65 تا 90 هزارتومان، خرمای پیارم بین 120 تا 150 هزارتومان و خرمای زاهدی بین 38 تا 50 هزارتومان است.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن ملی خرما ایران ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است

احمد وحیدی روز یکشنبه در بازدید از غرفه توانمندی‌های صادراتی کرمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران "ایران اکسپو ۲۰۲۴" افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از ظرفیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش مس باید به صورت کامل تعریف شود و تولیدات این حوزه ارزش‌افزایی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین تکمیل زنجیره ارزش خرما و فرش کرمان به عنوان کالاهای اساسی و شاخص این استان را مورد تاکید قرار داد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در حوزه زنجیره‌ ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴