Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@05:20:05 GMT

رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین‌بار به مصر رفت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۲۷۸۲

رئیس شورای حاکمیتی سودان برای اولین‌بار به مصر رفت

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز گذشته (چهارشنبه) به قاهره سفر کرد؛ این اولین سفر وی به مصر بعد از کودتای اکتبر سال گذشته در سودان است.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» البرهان مورد استقبال رسمی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر قرار گرفته است، استقبالی که رسانه‌ها از آن به عنوان نماد حمایت آشکار مصر از البرهان یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه مشترک صادرشده از این سفر، محور مهم گفت‌وگوهای مقامات مصر و سودان گسترش روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور بوده است.

طبق بیانیه مشترک خارطوم و قاهره، تعمیق و گسترش همکاری‌های مشترک در دو سطح امنیتی-نظامی و بررسی پرونده سد «النهضه» دو محور دیگر گفت‌وگوهای البرهان و السیسی بوده‌اند.

این سفر البرهان به قاهره و حمایت مصری از او در حالی انجام می‌شود که طی هفته‌های گذشته سودان شاهد تظاهراتی مردمی در مخالفت با گرانی‌ها و اوضاع بد اقتصادی بوده است؛ مشکلاتی که بعد از توقف کمک‌های بین‌المللی در پی کودتا در سودان [و سرکوب مردم توسط نیروهای امنیتی] برای مردم این کشور پیش آمده‌اند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر سودان عبدالفتاح السیسی عبدالفتاح البرهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • سفر همزمان رئیس سیا و هیاتی از حماس به قاهره
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت