Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش نزدیک به ۵۰ درصدی طی سال گذشته در پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در خراسان شمالی و بهبود نسبی عملکرد شورا‌های حل اختلاف در حوزه صلح و سازش در مقایسه با سنوات گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان _ حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به میانگین ۴۹/۳۳ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در سال ۱۴۰۰ از تلاش‌های اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در راستای اصلاح ذات البین قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۲۶ پرونده دارای قابلیت سازش در استان خراسان شمالی به مصالحه انجامید

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ورود ۷۴ هزار و ۶۶۴ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: از این حجم ورودی پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۵۷ هزار و ۲۱۷ فقره پرونده دارای قابلیت مصالحه بودند که در نتیجه تلاش‌های انجام شده خوشبختانه ۲۸ هزار و ۲۲۶ فقره از این پرونده‌ها به سازش ختم شد.

جاجرم و شوقان، بهترین‌های صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان

وی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف شهرستان جاجرم و بخش شوقان با آمار مصالحه بیش از ۶۰ درصدی در پرونده‌های دارای قابلیت سازش، در سال گذشته بهترین عملکرد را در این خصوص داشته اند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ شورا‌های حل اختلاف جاجرم با ۶۲ درصد و بخش شوقان با ۶۰ درصد مصالحه عملکرد عالی داشتند و همچنین شورا‌های حل اختلاف شیروان، بام و صفی آباد، سرحد و قوشخانه و بجنورد نیز با بیش از ۵۰ درصد صلح و سازش رتبه‌های بعدی را بدست آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده ضمن قدردانی از اهتمام جدی و مدیریت شایسته رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان شمالی در سال گذشته به ویژه از جهت تسهیل موجبات بهبود میانگین صلح و سازش فراتر از حدنصاب و استاندارد‌های کشوری به ساختار تشکیلاتی و عملکرد سازمانی این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت:در حال حاضر ۵۵۵ عضو فعال در شورا‌های حل اختلاف استان داریم که در قالب ۷۳ شعبه شهری و ۸۲ روستایی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به امتیاز بالا و برتری عملکرد شعب روستایی شورا‌های حل اختلاف در مقایسه با شعب شهری اظهار کرد: شعب روستایی شورا‌های حل اختلاف استان تاکنون در مجموع عملکرد درخشان و عالی داشته اند بطوریکه به دلالت داده‌های آماری در سال قبل بالای ۸۰ درصد پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در شعب روستایی به صلح و سازش انجامید و ما امیدواریم در سال جدید وضعیت صلح و سازش در شعب شهری نیز بطور نسبی ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صلح و سازش دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش دادگستری شورا های حل اختلاف استان خراسان شمالی صلح و سازش پرونده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092555

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته