Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:37:49 GMT

رکورد عرضه گوشت مرغ گرم در آذربایجان غربی شکست

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۳۴۴۴

رکورد عرضه گوشت مرغ گرم در آذربایجان غربی شکست

ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : برای تامین گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم استان در استانه روز ۱۳ فروردین و ماه مبارک رمضان، بیش از ۴۷۵ تن گوشت مرغ امروز در سطح بازار عرضه شد که بالاترین رکورد توزیع در سطح استان تا کنون به شمار می رود.

اکبر کرامتی افزود : از ابتدای سال جاری متوسط کشتار مرغ گرم در سطح ۱۲ کشتارگاه طیور موجود در سطح استان بالغ بر ۳۵۰ تن بوده که امروز نیز در راستای تداوم تولید گوشت مرغ ، تعداد ۲۷۴ هزار و ۵۰۷ قطعه مرغ گوشتی در سطح کشتارگاه های صنعتی طیور استان کشتار و از این میزان بیش از ۴۷۵ تن گوشت مرغ گرم آماده طبخ تولید و روانه بازار مصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی با بیان اینکه کشتار به صورت مداوم در سطح کشتارگاه ها در حال انجام است ، تصریح کرد : با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و با توجه تامین نهاده ها برای مرغداران و جوجه ریزی هایی که در بهمن و اسفند اتفاق افتاده هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود ندارد حتی مازاد بر مصرف  نیز تولید شده است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف سرانه گوشت مرغ در استان روزانه ۲۴۰ تا  ۲۶۰ تن است، تاکید کرد : امروز بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۱۵۴ تن و مابقی سایر کشتارگاه های استان بوده است.

کرامتی خاطر نشان کرد : امروز همچنین به منظور تعادل و تثبیت قیمتها در بازار ، ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد ، ۱۰۷ تن گوشت گوساله منجمد و ۱۸ تن گوشت منجمد گوسفندی در سطح بازار استان توزیع شده است.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار مرغ مازاد بر نیاز استان، ضرورت دارد نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان صورت بگیرد تا شاهد سوء استفاده سود جویان در این زمینه نباشیم .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، کرامتی اضافه کرد: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم هستیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آذربایجان غربی گوشت مرغ مرغ گرم تن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است