Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

امکان استعلام مدارک دانشگاهیان برای همه افراد فراهم است

علی اکبر افضلیان گفت: در حال حاضر سیستم‌ها و سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و سامانه فارغ التحصیلان در سازمان امور دانشجویان جهت استعلام مدارک دانشگاهی به یکدیگر پیوسته شده اند، برای هر مدرک تحصیلی QR کد صادر و به کمک استعلام انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در داخل دانشگاه هیچ دانشجویی به صورت غیر قانونی مدرک ندارد، اما خارج از دانشگاه ممکن است که برخی افراد مدارکی را به صورت غیر قانونی اخذ کرده باشند که مراجع ذی ربط این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

چند ماهی می‌شود که افراد مشهور با تبلیغات پی در پی جهت خرید و فروش هر نوع مدرک دانشگاهی در صفحات مجازی به جذب افراد اقدام کرده اند و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

 در گذشته به صورت کتبی استعلام مدارک دانشگاهی از مسئولان دانشگاه‌ها دریافت و در این زمینه باید به بایگانی‌ها و سیستم‌های مکانیزه مراجعه می‌شد تا وزارت علوم درباره وضعیت تحصیلی دانشجویان گزارش‌ ارائه دهد.

تزریق دو دز واکسن شرط ورود به خوابگاه هاست

مقیمی گفت: امتحانات پایان نیمسال جاری دانشگاه تهران نیز به صورت کاملا حضوری برگزار خواهد شد.مهلت جدید برای حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه تهران در نظر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: اتاق‌های قرنطینه در خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است که اگر دانشجویی به بیماری کرونا مبتلا شد، در این اتاق‌ها قرنطینه و نگهداری شود. اولین گروه از دانشجویان متقاضی خوابگاه، از ۱۳ فروردین آغاز می‌شود.

او اضافه کرد: دانشجویانی که نسبت به نام نویسی خوابگاه اقدام کرده‌اند، از دهم فروردین می‌توانند غذا رزرو کنند و از سحرگاه ۱۴ فروردین، سحری و افطاری و شام دریافت کنند.

کلاس‌های تمام مقاطع دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین حضوری برگزار می‌شوند

از ۱۴ فروردین تمام دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری آموزش ببینند.

برای حضور در کلاس‌های درس تزریق دو دز واکسن اجباری است.

شرط اسکان در خوابگاه‌ها تزریق ۳ دز واکسن است؛ در غیر این صورت دانشجویان نمی‌توانند در خوابگاه‌ها نام نویسی کنند.

مسئولان پزشکی دانشگاه آزاد جهت نظارت در واحد‌های دانشگاهی مستقر می‌شوند و روی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به شدت تاکید داریم.

پس از ۵۰ دقیقه از شروع کلاس استادان باید فرجه‌های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای برای دانشجویان در نظر بگیرند تا با تخلیه کلاس تهویه هوا انجام شود و مجدد آغاز به فعالیت کنند.

بحث برگزاری امتحانات پایان ترم منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است، اما با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها تمام آزمون‌های نیم سال دوم هم حضوری خواهند بود.

آموزش مجازی پس از عید برای دانشجویان کارشناسی علامه ادامه دارد

تمام کلاس‌های دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از بیستم فروردین به صورت حضوری برگزار می‌شوند و تا قبل از این تاریخ کلاس‌های ارشد و دکترا در بستر قبلی برگزار خواهند شد.

کلاس‌های دانشجویان دوره کارشناسی رشته تربیت بدنی از تاریخ ۲۰ فروردین به صورت حضوری برگزار می‌شوند و کلاس‌های سایر رشته‌های دوره کارشناسی به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کنند و در صورت فراهم شدن شرایط برای آموزش حضوری به زودی متعاقباً دستورالعمل اعلام خواهد شد.

سامانه آموزش مجازی برای کلاس‌های دوره دکترا و کارشناسی ارشد از تاریخ ۲۰ فروردین بسته می‌شود.

امتحانات پایان ترم سال جاری برای تمام مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشگاه علامه طباطبایی به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

جزء ۵ کشور اول دنیا در حوزه نانو هستیم

علی اکبر صبوری گفت: دانش بشری شامل ۳ بخش علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر است.

طبق گزارش‌های پایگاه استنادی اسکوپوس، رتبه علمی ایران در جهان با در نظر گرفتن میانگین تمام دانش‌های بشری ۱۵ است.

او گفت: در علوم اجتماعی رتبه ۲۹ و در حوزه علوم انسانی و هنر جایگاه ۳۷ را داریم.

کارشناسان معتقد هستند که دلیل افزایش رتبه‌های علمی ایران این است که در حوزه آموزش عالی زمینه رشد دانشجویان فراهم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در حوزه نانو جزء ۵ کشور اول دنیا و در شیمی، ریاضی و فیزیک دارای رتبه‌های تک رقمی هستیم.

تعداد مقالات چاپ شده در کشور‌های دیگر یکی از معیار‌های ارزیابی ارتباطات بین المللی ایران با جهان است.

صبوری گفت: دستاورد دانشمندان ایرانی در بهترین مجلات جهان به چاپ رسیده و این موضوع نشان دهنده ارتباطات بین المللی کشور با دنیا است. آمریکا اولین شریک علمی ایران شناخته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه ها حضوری شدن کلاس ها دانشگاه آزاد دانشگاه علامه طباطبایی استعلام مدارک دانشگاهی دانشگاه تهران صورت حضوری حضوری برگزار خوابگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی این آیین عصر پنجشنبه با حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، رئیس پارک علم و فناری دانشگاه، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بنیاد دانشگاهی فردوسی و جمعی از خیران حوزه علم و فناوری در منزل این بانوی نیکوکار برگزار و به پاس قدردانی از این اقدام خیرخواهانه نشان نیکوکاری بنیاد دانشگاهی فردوسی به بانوی نیکوکار، ضیاالملوک فضل خراسانی اعطا شد.

این بانوی خیر در مراسم اهدای منزل خود گفت: به نظر من هر شخصی که ثروتی بیشتر از حد خود دارد باید از این اقدامات انجام دهد، من هر روز از اینکه این‌کار را انجام داده‌ام بیشتر از روز قبل احساس خوشحالی می‌کنم و هرگز پشیمان نیستم.

فضل خراسانی ادامه داد: این فضا بعد از من هست تا همه از آن استفاده کنند.

همچنین وی با اظهار خرسندی از آشنایی با جمع بنیاد دانشگاهی توضیح داد: گمان نمی‌کنم که کار بزرگی انجام داده‌ام بلکه به نظر من این کار طبیعی بوده و نیازی به تشکر ندارد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با تشکر و قدردانی از خانم فضل خراسانی بابت ایجاد مرکز نوآوری و فناوری دانشجویان بیان کرد: در استان خراسان رضوی نخبگان زیادی هستند که نیاز به حمایت دارند، حمایت‌های دولتی تنها می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند، اما حضور خیرینی همچون شما باعث سامان گرفتن اوضاع و زندگی دانشجویان نخبه می‌شود.

مسعود میرزایی افزود: ما در استان خراسان رضوی افراد زیادی را داریم که استطاعت مالی دارند و بسیار پسندیده است که این افراد وارد عرصه‌های علمی و فناوری شوند.

این منزل اهدا شده به مساحت ۵۰۰ مترمربع در خیابان ملاصدرای مشهد واقع است.

بنیاد دانشگاهی فردوسی نخستین سازمان مردم‌نهاد دانشگاهی در ایران است که در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه فردوسی مشهد به همت جمعی از خیران دانشگاهی و غیردانشگاهی تأسیس شد و تاکنون در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه فعالیت‌های عام‌المنفعه داشته و موفق به تأمین و احداث هفت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۲۲۰۰ تخت با کمک خیران شده و اکنون نیز علاوه بر این فعالیت‌ها به تأسیس مراکز نوآوری برای حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان اقدام می‌کند.

دیگر خبرها

  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد