Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مؤید محسن نژاد روز پنجشنبه در خصوص آمار بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگی تاریخی استان فارس اظهار کرد: حدود ۲۵ هزار و ۵۹۴ نفر در روز دهم فروردین ماه از آرامگاه حافظیه بازدید کردند.

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: از ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۷۶ هزار و ۹۶۸ نفر از آرامگاه حافظ بازدید کردند و آرامگاه حافظ همچنان در رتبه اول شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی فرهنگی فارس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید در روز دهم فروردین ماه میزبان ۲۰ هزار و ۹۵۹ بازدیدکننده بوده است، گفت: این مجموعه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون با ۲۴۷ هزار و ۵۱۹ نفر رتبه دوم از بازدیدهای نوروزی را از آن خود کرده و مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۲۰ هزار و ۹۱۶ نفر در رتبه سوم قرار دارد.

محسن نژاد ادامه داد: ارگ کریمخان با ۱۳۱ هزار و ۸۰ نفر  رتبه چهارم و مجموعه پاسارگاد با ۱۲۴ هزار و ۷۷۷ نفر  رتبه پنجم شمار بازدید اماکن فرهنگی و تاریخی فارس را در اختیار دارند.

سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: طبق آمارهای ارائه شده از تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت هفتم فروردین ۱۴۰۱، تعداد دو میلیون و ۶۲۳ هزار و ۹۲۵ نفر در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، بومگردی، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری،کمپ و چادرهای مسافرتی، منازل استیجاری،‌ مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی اسکان یافتند.

تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد،نقش رستم،نقش رجب، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس و موزه گرمابه حمام وکیل از اماکن تاریخی فرهنگی فارس به شمار می‌روند که در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مسافران است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی استان فارس محسوب می‌شود که این روزها پذیرای مسافران است.

برچسب‌ها نوروز 1401 ارگ کریم خان تخت جمشید سعدی حافظیه شیراز پاسارگاد بازدید فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس پروندهٔ خبری نوروز ۱۴۰۱ در نگارستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 ارگ کریم خان تخت جمشید نوروز 1401 ارگ کریم خان تخت جمشید سعدی حافظیه شیراز پاسارگاد بازدید فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان