Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای با امضای آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دینی و مردمی ممتاز و یگانه در نظام‌های سیاسی جهان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شجره طیبه تمام استحکام و اقتدار خود را مدیون اسلامیت و جمهوریت می‌داند و عمیقاً بدان پایبند است.

یوم الله ۱۲ فروردین روز تحقق آرزوهای مردم مسلمان ایران در دستیابی به یک جامعه دینی مردم سالار است از این رو امام، روز جمهوری اسلامی را از بزرگترین اعیاد ملی مذهبی نامیدند که باید زنده نگاه داشته شود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجدید بیعت با امام راحل عظیم الشان و مقام منیع ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، مقام شهیدان عزیز این ملت را که در تحقق جمهوری اسلامی، جان نفیس خود را تقدیم کرده‌اند پاس داشته و اعلام می‌دارد:

آحاد ملت ایران همانطور که در استقرار این نظام الهی نقش داشته‌اند، در صیانت و پاسداری از آن همچنان نقش دارند و در میدان مجاهدت باقی مانده‌اند.

التزام و همراهی با سیرت و محتوای اسلامی نظام و دفاع از ارزش‌های دینی در کنار حضور یکپارچه در صحنه‌ها، مقوّم مفهوم و مصداق جمهوری اسلامی و یک وظیفه و تکلیف دینی است.

کارگزاران و دولتمردان نظام همان گونه که در این دوره توفیق بسیار قابل تقدیری در خدمت به مردم دارند، در تداوم نیز باید با قدردانی و قدرشناسی از ملت شریف ایران با خدمت بی منت و صادقانه، جمهوریت و اسلامیت نظام را گرامی بدارند و با مجاهدت، کارآمدی و اقتدار کشور را تأمین کنند.

ملت مؤمن و انقلابی ما ایران قوی را رقم می‌زنند و آینده روشن ایران در گرو استقامت و پایمردی است. وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ.

ما تا امروز در سایه هدایت‌های الهی امامین انقلاب اسلامی و نهیب پر شور ملت ایران علیه استکبار، دشمن را به عقب رانده‌ایم و قدرت خود را اثبات و ابراز کرده‌ایم. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، مسئولان هشیار باشند که در این جهاد مومنانه همواره همگام با مردم باشند.

از درگاه خداوند متعال عزت، عظمت و سعادت ملت ایران را مسئلت داریم و امیدواریم پرچم این نظام عزیز و پر صلابت به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسد.

کد خبر 5456768

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم جمهوری اسلامی ایران بوشهر ویروس کرونا گردشگری مسافران نوروزی کرمانشاه سفرهای نوروزی نوروز سانحه تصادف خراسان رضوی آمار کرونا گرگان مشهد خرم آباد جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضوری پرشور در اعتراض به سرکوب دانشجویان آزادی خواهتوسط حکومت های غربی در مقابل دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

دیگر خبرها

  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه