Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه خِشت اول در قالب مستند روایی- تصویری، روایتگر نحوه برگزاری رفراندوم این انتخابات در روز دوازدهم فروردین خواهد بود و مهمترین نکته‌ای که در این برنامه به آن اشاره خواهد شد، مسأله برگه‌های «آری-نه» است که سؤالاتی را در اذهان مردم به وجود آورده است. در این برنامه به این موضوع که امام خمینی(ره) از مردم خواستند تا در کنار برگه‌های خود به نوع حکومتی که می‌خواهند رأس کار باشد، هم اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه خِشت اول کاری از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه کنندگی، کارگردانی و گویندگی علی اثباتی است. در این برنامه عواملی همچون علی ناصری،  مجری طرح، مجتبی خسروی، نویسنده، مهدی تاجیک، تدوینگر، حسن کوچکی، تصویریاب و شهرام عباسی و حسین نادری، دستیار، همکاری داشته‌اند.

این برنامه به مناسبت روز جمهوری اسلامی، جمعه ۱۲ فروردین حوالی ساعت ۲۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه دو پخش خواهد شد.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد. در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رأی ۹۸.۲ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد. به همین دلیل ۱۲ فروردین از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت. این روز، روزی است که ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت، آریِ سبزی به نشانه روئیدن، طراوت، شادابی، خرمی و نشانه‌ای از به ثمر رسیدن بذرها و شکفتن آن شکوفه‌ها است. در حقیقت «شکوفه آزادی ملت غیور ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین ۵۸ در خاک، ریشه دوانید.»

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران شبکه دو سیما امام خمینی جمهوری اسلامی مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شبکه دو سیما امام خمینی انقلاب اسلامی ایران شبکه دو سیما امام خمینی جمهوری اسلامی مستند جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را که در جلسه علنی ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • مداحی زیبای حاج مهدی رسولی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت