Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفان و دولت پاکستان برای به دست آوردن بیشترین تعداد آرای نمایندگان پارلمان تلاش می‌کنند. به نظر می‌رسد آرای نمایندگان مستقل و احزاب کوچک، سرنوشت این رقابت را مشخص خواهد کرد.

خبرنگار شبکه الجزیره در اسلام آباد گفت: حزب مسلم لیگ جناح نواز شریف با ۸۴ نماینده و حزب مردم پاکستان با ۵۶ نماینده و نیز جمعیت علمای اسلام با ۱۵ نماینده و احزاب دیگر که ۱۲ نماینده دارند، از طرح سلب رای اعتماد از عمران خان حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیوم صدیقی، تحلیلگر سیاسی به الجزیره گفت: آنطور که مخالفان می‌گویند علت تلاش آن‌ها برای سلب رای اعتماد از عمران خان، آن است که دولت شکست خورده و پاکستان در صحنه بین المللی منزوی شده و اوضاع اقتصادی کشور هم وخیم است و افزایش قیمت‌ها قابل تحمل نیست. علاوه بر این، موضوع بیکاری هم مطرح است.

مخالفان که تظاهرات گسترده‌ای با طرفداران خودشان برگزار کردند، می‌گویند دولت عمران خان در برابر خواسته‌های صندوق بین المللی پول تسلیم شد تا تسهیلات جدید دریافت کند و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها شد.

مخالفان همچنین درباره سلامت انتخاباتی که در آن عمران خان پیروز شد، ابراز تردید می‌کنند. مخالفان همچنین دولت پاکستان را متهم می‌کنند که سیاست خارجی آن، باعث دست کشیدن از مسئله کشمیر شده است، اما عمران خان هم که تجمعی از طرفداران خودش برگزار کرد، اتهامات مخالفان را تکذیب و آن‌ها را به دسیسه چینی با طرف‌های خارجی علیه دولت خودش متهم می‌کند.

نقشه ائتلاف‌های سیاسی در پاکستان به گونه‌ای است که پیش بینی نتیجه رای گیری در پارلمان دشوار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر پاکستان سلب رای اعتماد پاکستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند

معترضان به سیاست‌های نتانیاهو و خانواده اسرای صهیونیستی خیابان‌های منتهی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را مسدود کردند و خواهان آزادی اسرا و برگزاری فوری انتخابات شدند.

دریافت 528 KB

دیگر خبرها

  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • دو نشان طلا، حاصل تلاش تیراندازان همدان در مسابقات آزاد کشور