Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@14:42:13 GMT

حضور وزیر کشور در نقطه صفر مرزی با ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۰۲۶

حضور وزیر کشور در نقطه صفر مرزی با ترکمنستان

احمد وحیدی، وزیر کشور در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی امروز، پنجشنبه با حضور در روستای مرزی سنگدیوار واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان از توابع شهرستان کلات دیدن کرد.

به گزارش مشرق، وحیدی در دومین روز از برنامه سفر خود به خراسان رضوی به شهرستان کلات سفر کرد و با حضور در نقطه صفر مزری، مشکلات ساکنان آن منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوولان محلی روستای سنگدیوار شهرستان کلات در این بازدید به تشریح دغدغه‌های خود پرداختند که از جمله آن می توان به خارج شدن و هدر رفت آب روخانه لاین به سمت ترکمنستان، نبود خط انتقال آب این رودخانه به سمت شالیرازرهای این منطقه که دارای کیفیت عالی برنج است، عدم فعالیت ساختمان گمرک در مرز و کمبود نهادههای دامی برای کشاورزان و دامدارن اشاره کرد.

وزیر کشور ضمن بازدید از کارگاه‌های تولیدی آن منطقه، دستور داد تا هدر رفت آب از کشور و عدم استفاده مناسب از آن توسط مردم مورد بررسی قرار گیرد.

وحیدی همچنین دستور داد مشکل اینترنت و فعالیت نبودن اپراتورهای تلفن همراه که در ۷۰ درصد شهرستان کلات محسوس است در کنار مشکلات مرتبط به خطوط تلفن ثابت که نیاز به پیگیری دارد، بررسی و رفع شود.

وی همچنین نسبت به تامین ماشین حمل زباله و اموات برای ساکنان روستای سنگدیوار دستورهای لازم را صادر کرد.

حفر چاه برای استفاده دامدارن و همچنین حمایت از کارگاه های ابریشم بافی از دیگر تاکیدات این مقام مسوول بود.

همچنین وزیر کشور نسبت به پرورش ماهی در مرز با استفاه ازآب رودخانه لاین و انتقال آب این رودخانه در زمان کمبود آب که توسط ترکمنستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب تخریب سربندهای خاکی می شود دستور پیگری داد.

وی همچنین ایجاد دیوار ساحلی و لایروبی رودخانه لاین را برای روستای سنگدیوار، مورد پیگری قرار داد.

وحیدی همچنین افزایش ظرفیت دام و تامین نهاده دامی آن روستا را مورد تاکید قرار داد و همچنین نسبت به بررسی جاده سنگدیوار به سمت ترکمنستان که برای مردم روستا، مشکلاتی ایجاد کرده است دستور بررسی داد.

حمایت از کارگاه های ابریشم بافی توسط زنان این منطقه که تولید ابریشم بافی و صنایع دستی داشتند و اکنون به واسطه مسدود شدن مرز از سوی کشور ترکمنستان با آغاز پاندومی کرونا سبب ایجاد مشکلاتی برای فروش آثار آنها ایجاد کرده است، نیز از دیگر تاکیدات وزیر کشور بود.

از دیگر تاکیدات وحیدی وزیر کشور احیای ساختمان گمرک در مرز ایران با ترکمنستان بود.

همچنین وزیر کشور از سه شهر تازه تاسیس چنار، زاوین و لاین شهرستان کلات بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

از مهم ترین مطالبات شهرنشینان چنار، ایجاد شعبه بانکی، تامین خودروهای شهرداری همچون آتش نشانی وحمل زباله، ایجاد جایگاه سوخت سی ان جی و پمپاژآب سد قره تیکان به زمین های کشاورزی این منطقه بودند.

همچنین اعضای شورای شهرزاوین نیز خواستار تامین اعتبار برای تکمیل جاده کمربندی و بلوار ورودی این شهر در کنار تامین قیر جهت آسفالت و همچنین درخواست تامین برای ماشین آلات شهرداری را مطرح کردند.

شهر زاوین ۵۱ هزار متر مربع از معابر اصلی این شهر خاکی است و یکی از مهمترین طرحهای نیمه تمام این شهر محسوب می شود که نیاز به تامین اعتبار دارد.

تامین فضای آموزشی برای شهر زاوین و همچنین بازار فروش برای محصولات صنایع تبدیلی این منطقه و تامین آب برای زمین‌های کشاورزی در این منطقه بود.

وزیر کشور همچنین با حضور در منزل شهید حسن ساجدی با خانواده آن شهید منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت احمد وحیدی ترکمنستان وزارت کشور خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شهرستان کلات رییس جمهور خراسان رضوی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه

وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه و هیت همراه بود.

وزیر دادگستری در این دیدار اظهار داشت: سطح روابط حقوقی و قضایی ایران و روسیه در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته که در این زمینه موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی متعددی نیز بین دو کشور امضا و اجرایی شده است.

رحیمی با اشاره به سفر وزیر دادگستری روسیه به کشورمان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این سفر نشست‌ها و جلسات تخصصی بین نمایندگان دو کشور انجام شد که ماحصل آن توسعه و ارتقای سطح روابط حقوقی و قضایی دو کشور است، برگزاری اجلاس حقوقی بزرگ سنت پترزبورگ در روسیه نیز اتفاق بزرگی بود که منجر به تفاهمات و همگرایی بیشتر دو کشور شده است.

وی با تاکید بر لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دو کشور در حوزه حقوقی و قضایی اظهار داشت: ایران و روسیه در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله موضوع ترورسیم و تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواضع مشترک و سازنده‌ای اتخاذ کرده‌اند، همچنین در خصوص جنایات رژیم جعلی اسراییل در غزه و کشتار و زنان و کوکان نیز دو کشور موضع شفاف و مشترکی دارند.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با کنستانتین کورسیک اظهار داشت: در ایران مردم این امکان را دارند که در خصوص اموال غیرمنقول اقدام به معاملات غیررسمی و سنتی نمایند که این موضوع ضمن ایجاد مشکلات متعدد، سبب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی و شکایت در محاکم شده، از این رو پیگیر تصویب قانونی هستیم تا همه معاملات اموال غیرمنقول نیز به صورت رسمی ثبت شوند زیرا هرچه تعاملات حقوقی مردم به صورت رسمی ثبت شود، اطمینان خاطر و امنیت بیشتری را برای جامعه و مردم به ارمغان می‌آورد.

کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خشنودی از دیدارهای انجام شده با مقامات حقوقی و قضایی کشورمان، سطح مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور را دارای اهمیت برشمرد و گفت: در دیدار با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، راه‌های ارتقای تعاملات را بررسی کردیم، با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتباع ایرانی در روسیه فعالیت دارند، تلاش داریم ضمن هماهنگی با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، با ارایه خدمات مناسب بستر فعالیت و آسایش شهروندان دو کشور را فراهم آوریم.

وی همچنین بر اهتمام کشورش در استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حوزه ثبت اسناد و املاک خبر داد و اظهار امیدواری کرد از تجارب و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوقی قضایی بخصوص ثبت اسناد و املاک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»