Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@17:37:00 GMT

مردم حلاوت معافیت گمرکی را احساس نمی‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۰۳۳

مردم حلاوت معافیت گمرکی را احساس نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در نشست رفع موانع تولید در آبادان و خرمشهر اظهار کرد: حدود 300 واحد صنعتی در دو شهر آبادان و خرمشهر وجود داردکه 50 درصد آنها تعطیل است.

وی افزود: واقعیت‌ها را باید گفت و دنبال راهکار باشیم که تبدیل به نتیجه شود. باید در رفت و آمدهایی که به منطقه داریم به دنبال خروجی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشور عراق در فاور ۸۴ پست اسکله ایجاد کرده و ترانزیت را از آن طریق در حال پیگیری است  افزود: مرز و وضعیت ترانزیتی مقفول مانده است مرز شلمچه تاثیر بسیاری زیادی در حوزه گردشگری و ترانزیت دارد ولی اکنون تعطیل است. در هفته گذشته پایانه ۲ هزار میلیارد تومان شلمچه کلگزنی شد.

وی گفت: در حوزه توریسم علمی میتوانیم با کشور عراق مبادلات و ارز آوری داشته باشیم که باعث بهبود وضعیت معیشت مردم شود. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: در حوزه توریسم سلامت ظرفیت بالای در منطقه وجود دارد با وزیر بهداشت گفت‌وگو کرده‌ایم. همه این‌ها زمانی موثر است که سرمایه گذار حضور پیدا کند زیرا دولت ظرفیت سرمایه گذاری ندارد.

مشاور رییس جمهور گفت: سرمایه گذار زمانی برای سرمایه گذاری به منطقه می‌آید که ابتدا امنیت و قوانین خلق الساعه وجود نداشته باشد و معافیت‌ها مشوق که دنیا در حوزه مناطق آزاد تجربه کرده باشد در مناطق آزاد وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد باید خارج از محدوده گمرکی باشد. گفت: این‌ها ادبیات اولیه مناطق آزاد است و در قوانین مترقی کشورمان و تمام دنیا وجود دارد.

محمد گفت: گمرک به هیچ وجه حاضر نیست در خروجی مناطق آزاد قرار گیرد مردم حلاوت معافیت گمرکی را احساس نمی‌کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت : در 13 دی ماه قانونی ابلاغ شد که اکنون تولیدکننده باید دو تا سه بار مالیات ارزش افزوده بدهد. در خواست کردم این قانون در جلسه سران بررسی شود.وقتی موضوعی در خصوص مناطق آزاد مطرح می شود باید تیم تخصصی کارشناسی مناطق آزاد حضور داشته باشد. این موارد باید پیگیری شود قانون وضع شده اخیر مجلس باید متوقف شود.

محمد با بیان اینکه قانون 13 دی ماه ایرادات اساسی دارد. افزود: در این قانون سه شرط گذاشته شده شامل، منطقه آزاد باید محصور باشد که این موضوع در اروند اجرایی شد در منطقه آزاد سکونت وجود نداشته باشد و تراز تجاری باید مثبت باشد واحد تجاری که تاکنون تولیدش فعال نشده چه تراز مثبتی می‌تواند داشته باشد باید اجازه فعالیت چند ساله و فرصت تنفس به واحدهای تولیدی دهند تا تراز مثبتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سه شرط گذاشته شده در این ماده قانونی شامل هیچ کدام از مناطق آزاد کشور نیست.

محمد بیان کرد: اختلافات جزیره‌ای باید رفع شود زیرا این نوع نگاه باعث عدم منفعت برای تولیدکننده یا صادر کننده می‌شود. 

وی ادامه داد: حکمرانی باید در منطقه آزاد متمرکز شود پیمان سپاری و رفع تعهد ارزی معضل برای تولید کنندگان شده است راهکار رفع این موضوع اجرای ماده ۶۵ است تا حد زیادی می‌توان مشکلات فعالان اقتصادی را رفع کرد.

انتهای پیام/۷۲۰۵۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق ازاد اروند مشاور رئیس جمهور ارزش افزوده گمرک معافیت گمرکی توریسم علمی مناطق آزاد منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد

فداحسین مالکی اظهار داشت: ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. مردم علاوه بر اینکه نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر زجرشان می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. مردم علاوه بر اینکه نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر زجرشان می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید اقداماتی صورت گیرد.

فداحسین مالکی نماینده مردم سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که در مدت اخیر استان سیستان و بلوچستان مورد حملات تروریستی قرار گرفته و شاهد شهادت چندین نیرو بودیم. مهم‌ترین عوامل این حوادث از نظر شما چیست، گفت: استان سیستان و بلوچستان استانی است که با دو کشور که خودشان به گونه‌ای مشکلات خاص خودشان را دارند هم مرز است. از مسیر دریا با کشور‌های حوزه خلیج فارس هم مرز مشترک دارد. طی سفری که با هیأت‌های مختلف به پاکستان داشتیم، ارزیابی مان این بود که باید با مقامات پاکستانی نسبت به مرز مشترکی که داریم اقدامات و عملیات مشترکی انجام دهیم. چون همان اندازه که ما آسیب می‌بینیم، آن آسیب در پاکستان هم وجود دارد.

وی افزود: اما با این وجود سیستان و بلوچستان مؤلفه‌های مختلفی دارد؛ یکی از آن‌ها مرز است. دیگری کشور‌های همسایه است که باید عملیات مشترک در آن صورت بگیرد. دوم این است که دولت باید نگاه استراتژیک به این منطقه داشته باشد و از نظر امکانات، تجهیزات و توسعه استان‌ها اقداماتی انجام دهد. طبق تعاریفی که مقامات ارشد نظام و خودمان از سیستان و بلوچستان داریم این است که توسعه این استان باید در اولویت اول قرار بگیرد که این موضوع می‌تواند در امنیت استان تأثیرگذار باشد.

مالکی تصریح کرد: نکته بعدی آنکه ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. علاوه بر اینکه مردم نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر مردم را زجر می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید این اقدام صورت گیرد.

وی گفت: از طرفی انتظار ما از بزرگان، نخبگان استان و کسانی که در شمال و جنوب استان تریبون در دست دارند این است که به گونه‌ای حرکت نکنند که امنیت، وحدت و همدلی مردم زیرسوال برود و آسیب ببیند. چون همیشه مردمان جنوب و شمال استان، شیعه و سنی سال‌ها در کنار هم بوده و کنار هم زندگی کردند و این الفت و برادری نباید زیر سوال برود، خواسته ما هم این است وحدت ملی در آنجا تقویت شود؛ بنابراین این مسئله می‌تواند برای ایجاد امنیت پایدار تأثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد