Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت دو روز از اتفاقات تلخ مشهد همچنان بحث و جدل بر سر عواملی که منجر به تهدید فوتبال ایران شد ادامه دارد...

افکار عمومی می خواهد بداند به چه حقی از حضور بانوان در ورزشگاه مشهد جلوگیری شد و چرا ماموران این کار را با خشونت انجام دادند اما برخی افراد در این میان سرگرم تحلیل دلایل اتفاق تلخ مشهد و بررسی پشت پرده این ماجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، از همان لحظه ای که اعلام شد بازی ایران و لبنان در مشهد بدون تماشاگر نیست و تماشاگران می‌توانند بازی را از نزدیک تماشا کنند، با توجه به حساسیت فیفا روی حضور بانوان در ورزشگاه و شرایط خاص شهر مشهد قابل پیش‌بینی بود این بازی تبدیل به یک بحران می‌شود اما متاسفانه بی تدبیری برخی مسئولان و گرایش‌های سیاسی برخی دیگر باعث شد فوتبال ایران در خطر تعلیق قرار بگیرد.

روایت های مختلفی درباره پشت پرده این ماجرا به گوش می رسد؛ عده ‌ای می‌گویند احسان اصولی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی برای خودنمایی قبول کرد بازی مشهد با تماشاگر باشد تا این کار بزرگ به نام او نوشته شود. عده دیگری معتقدند بازمانده های رییس فدراسیون معزول در بدنه فدراسیون و حامیان او در وزارت ورزش این سناریو را نوشتند تا افکار عمومی را به این باور برسانند که با رفتن رئیس معزول، فدراسیون از کنترل هیات رئیسه خارج شده و ضروری است هر چه زودتر رئیس عزل شده و دو نایب رئیس غیر قانونی اش به فوتبال برگردند.

اما حالا در روایتی تازه پای سیاست هم به این ماجرا باز شده است! برخی تحلیلگران سیاسی ادعا می کنند حزب مشارکت در مشهد پشت پرده این اتفاق قرار داشته و برخی افراد در وزارت ورزش از روی بی‌تدبیری و نداشتن تحلیل درست با بازی این حزب همسو شدند.

مالک شریعتی روز گذشته در توییتر نوشت؛ مراقب باشید «جریان تحریف» دولت را در این ماجرا مقصر معرفی نکند، امروز هم احسان رستگار توییت کرد؛ مادامی که دولت سیزدهم به طور کامل در اختیار دولت مردمی قرار نگرفته، احتمال دارد اصلاح طلبانی مثل احسان اصولی مشکل ایجاد کنند و به اعتبار نظام لطمه بزنند.

این توییت ها برگرفته از همان نگاه است که می گوید حزب مشارکت در مشهد دست به کار شد تا از طریق احسان اصولی که به این حزب سیاسی تعلق دارد، دولت را به چالش بکشد. عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا به این لحظه هیچ واکنشی به این اتهام نشان نداده اما در مشهد کم نیستند تحلیل‌گرانی که احسان اصولی را به‌دلیل خاستگاه مشارکتی اش مقابل دولت فعلی می دانند.

آنها پای حزب مشارکت را به ماجرا کشیدند و اعتقاد دارند وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان هم از روی بی تدبیری ناخواسته با این حزب همسو شدند و فوتبال ایران را با استراتژی اشتباه خود در خطر تعلیق قرار دادند.

یکی از همین تحلیل گران سیاسی که منتقد جدی احسان اصولی است به طرفداری گفت:

حمید سجادی را نمی‌توان عضوی از جبهه مشارکت به حساب آورد. درست نقطه مقابل احسان اصولی که گفته می شود خاستگاه سیاسی اش حزب مشارکت است، حمید سجادی با تمام دولت های راست و میانه، اصولگرا و معتدل و حتی انحرافی کار کرده است!

وزیر ورزش فعلی در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد گزینه اول وزارت ورزش بود و به عنوان نامزد این وزارتخانه به مجلس معرفی شد که آن زمان اعضای مجلس او را وابسته به اصلاح طلبان شناسایی کردند و حاضر نشدند عنوان اولین وزیر ورزش ایران را به این دونده بدهند. حمید سجادی که این بار برای رسیدن به وزارت ورزش از سوی بازماندگان دولت حسن روحانی حمایت می شد، در دولت ابراهیم‌ رئیسی هم به عنوان نامزد وزارت ورزش به مجلس رفت و این بار با رای اعتماد برگشت. او اگرچه طی ماههای اخیر ناچار شده معاونین مورد نظر دولت جدید مانند سینا کلهر، مصطفی احمدی، پولادگر و ... را در وزارت ورزش بپذیرد اما همچنان علی رغبتی همه کاره وزارت ورزش است و ورزش را حمید سجادی با همکاری رغبتی، شایسته، علیپور و ... اداره می کند.

این افراد را نمی توان مشارکتی تلقی کرد اما متاسفانه اتهام نداشتن تدبیر و همسو شدن ناخواسته با یک حزب سیاسی به این افراد می چسبد!

حالا چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه موافق باشیم و چه نباشیم، پای سیاست هم به حواشی بازی ایران و لبنان باز شده است. گفته می‌شود افراد نزدیک به دولت ابراهیم‌ رئیسی از وزیر ورزش خواسته اند همسو با برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که گرایش‌های سیاسی خاص دارند حرکت نکند تا دولت مقصر این سهل انگاری و اشتباه بزرگ تلقی نشود. مجلس اما قصد دارد طرح استیضاح وزیر ورزش را در دستور کار قرار بدهد. نمایندگان مجلس معتقدند اشتباهات حمید سجادی در مقام وزیر ورزش از حد گذشته و بهتر است کابینه ابراهیم رئیسی با یک وزیر ورزش جدید ترمیم شود.

بعد از پایان تعطیلات نوروزی روزهای سرنوشت سازی انتظار ورزش ایران را می کشد. از یک سو هنوز این احتمال وجود دارد بلند پروازی یک عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که می خواست از تیم ملی به عنوان ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند، باعث برخورد قهرآمیز فیفا با فوتبال ایران شود و از سوی دیگر نمایندگان مجلس هم تصمیم گرفته اند بعد از بازگشایی دوباره مجلس سراغ استیضاح وزیر ورزش بروند.

اخبار داغ 

همسر فوتبالیست مشهور ایرانی در دوبی ملکه شد + عکس گزارش وزیر کشور؛ فروش ۲۷ هزار بلیت جعلی در دو کافی نت! بدهی مالیاتی سنگین گابریل باتیستوتا؛ مسدود شدن دارایی های باتی گل کارت بازی سردار آزمون و گذرنامه صادق محرمی در کره جنوبی ناپدید شد احتمال حضور ایتالیا در جام جهانی 2022 در صورت کنار گذاشته شدن ایران! 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال فوتبال ایران احسان اصولی حزب مشارکت وزارت ورزش حمید سجادی وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج