Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:53:58 GMT

استاندار: ۱۰۰ هزار تن علوفه سهمیه ایلام در سال ۱۴۰۱ است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۲۱۱

استاندار: ۱۰۰ هزار تن علوفه سهمیه ایلام در سال ۱۴۰۱ است

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چوار اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان های محروم و تازه تاسیس نظیر چوار، صنایع نفت و گاز استان باید به مسوولیت های اجتماعی از جمله پرداخت یک درصد درآمد روزانه خود عمل کنند.

وی افزود: استان ایلام ۶ درصد نفت و ۱۱ درصد گاز کشور را به خود اختصاص داده است و با وجود این امکانات خدادادی این استان باید از زیرساخت های قابل قبولی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام نیا تاکید کرد: طبق قانون و ضوابط تمامی شرکت های تولیدی، توسعه ای و خدماتی هر منطقه نسبت به پرداخت وجوه و درصد تعیین شده خود در قبال مسوولیت های اجتماعی عمل کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: کمبود اعتبارات دلیل اصلی عدم پیشرفت در ساختمان فرمانداری چوار است و باید اعتبارات لازم برای ساخت ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان تازه تاسیس اختصاص یابد.

بهرام نیا گفت: مقرر شده در آینده نزدیک نشستی با حضور تمامی مدیران کل، مدیران شرکت های صنعتی مستقر در حوزه سیاسی شهرستان چوار و نمایندگان مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس برای رفع مشکلات این شهرستان برگزار شود.

وی تصریح کرد: برای احقای حقوق مردم استان در زمینه تامین اعتبارات، نشستی نیز با وزیر نفت به اتفاق نمایندگان محترم ایلام در مجلس نیز برگزار خواهد شد.

استاندار ایلام بر ضرورت استقرار تمامی ادارات در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تمامی مدیران موظف هستند که اداره متبوع خود را در اسرع وقت در این شهرستان راه اندازی کنند و بر حسب قانون و مقرارت و ضوابط مدیران دستگاه ها باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره ساخت یک میلیون مسکن سالانه در دولت سیزدهم گفت: از این تعداد سهم استان ایلام بیش از ۳۲ هزار است که بخشی از نیاز مسکن مردم استان برطرف می شود.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام حسن بهرام نیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام حسن بهرام نیا استانداری ایلام ایلام حسن بهرام نیا بهرام نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند