Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبه سفر استانی هیات دولت به مشهد و خراسان رضوی برای رفع دایمی تنش آبی این کلانشهر اختصاص یافت.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری آب چاه‌های شهر مشهد افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ تامین می‌شود و در صورت ضرورت این اعتبار تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای رفع تنش آبی شهر مشهد هیچ محدودیت و سقفی قائل نیستیم اما طرح‌ها باید در زمان‌بندیهای خاص خود پیگیری و بهره‌برداری شود.

محرابیان ادامه داد: همچنین مشهد هیچ سهمی از بابت اعتبارات محرومیت‌زدایی و جهاد آب‌رسانی ندارد، بنابراین  ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل برای تامین آب روستاهای شهرستان مشهد تخصیص می‌یابد.

وی گفت: در مصوبه سفر استانی دو ردیف اعتباری نیز برای جمع‌آوری فاضلاب اطراف مشهد در محدوده‌های رضویه و خین عرب پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی باید با جدیت و دقت با درنظر گرفتن تمام ملاحظات در سناریوهای بدبینانه حرکت کنیم و خود را برای بدترین شرایط آماده کنیم.

محرابیان افزود: میزان نزولات جوی در خراسان رضوی و به ویژه در مشهد نسبت به متوسط درازمدت و حتی سال گذشته کمتر بوده است و مشکلاتی ممکن است برای تامین آب شرب این کلانشهر ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته طی جلسات متعدد با حضور مدیران استانی برنامه‌ریزی لازم برای تامین آب مشهد صورت گرفت و طرح‌هایی تدوین و اجرا شد و امروز با آرامش بیشتر به استقبال فصل گرما و فصل پر مسافر شهر مشهد خواهیم رفت.

وزیر نیرو ادامه داد: در نوروز امسال مشهد پذیرای مسافران زیادی بود و رکورد مصرف آب شرب این شهر در این ایام زده شد که مانوری برای فصل گرما و شرایط سخت در پیش به شمار می رود.

محرابیان گفت: شهر مشهد به هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش ظرفیت برای تقویت شبکه نیاز دارد که با بهره‌برداری از طرح امروز حدود یک سوم این نیاز برطرف می‌شود.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ دولت، سال خوبی از نظر اعتبارات برای موضوع آب شرب و فاضلاب در نظر گرفته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد،  لذا باید تلاش کرد در بدترین شرایط آب مطمئن و پایدار برای زائران و مجاوران تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: شهر مشهد با جمعیت بیش از ۳.۵ میلیون نفر، سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر است که تامین آب شرب این کلانشهر از طریق چهار سد و حدود ۵۰۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

حسین اسماعیلیان افزود: ۲۲۳ حلقه چاه از این تعداد داخل محدوده شهری واقع شده است.

وی اضاقه کرد: با توجه به گستردگی شبکه توزیع، شهر مشهد به ۲۱ پهنه فشاری تقسیم شده که مهمترینِ آن پهنه A در شرق مشهد است.

اسماعیلیان گفت: این پهنه به دلیل واقع شدن حرم مطهر رضوی و محل استقرار هتل‌ها و مراکز اقامتی و تجاری بزرگ، نیازمند ۲۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: طرح حذف ورود مستقیم آب چاه های داخل شهر به شبکه توزیع و اجرای خطوط مستقل جمع آوری آب چاه‌ها و انتقال آب به مخازن ذخیره، از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در این پهنه است.

وی گفت: این طرح که به نام حضرت نبی اکرم (ص) مزین شده با هدف بالفعل نمودن ۴۰ درصد از توان بالقوه آب چاه‌ها، اختلاط آب چاه‌ها با یکدیگر و سایر منابع به منظور بهبود کیفیت، تعدیل فشار در شبکه توزیع به منظور کاهش اتفاقات، مدیریت مصرف و ایجاد ظرفیت انتقال برای چاه‌های جدید با پیشرفت ۷۶ درصد در حال اجرا است.

اسماعیلیان افزود: در مجموع با اجرای ۵۳.۵ کیلومتر لوله گذاری با اقطار بالا در هسته مرکزی ترافیکی، تاسیساتی و جمعیتی و عبور از بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها به صورت تونل بخش مهم، دشوار و پیچیده‌ای از پروژه حضرت نبی اکرم (ع) آماده بهره برداری شد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۴۱۷ میلیارد تومان امروز بهره‌برداری شد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد تومان رییس جمهور بهره برداری خراسان رضوی سفر استانی وزیر نیرو آب چاه ها شهر مشهد تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تایید و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی اظهارداشت: در راستای تکالیف ماموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی ، تعداد 109 نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از 1300 هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال 1402 و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان صنایع دستی، تعداد 286 نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تایید وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 109 نفر از هنرمندان مشهد هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی  یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان