Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:36:32 GMT

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع تنش‌ آبی مشهد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۲۷۵

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع تنش‌ آبی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وزیر نیرو گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبه سفر استانی هیات دولت به مشهد و خراسان رضوی برای رفع دایمی تنش آبی این کلانشهر اختصاص یافت.

علی اکبر محرابیان در مراسم بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری آب چاه‌های شهر مشهد افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ تامین می‌شود و در صورت ضرورت این اعتبار تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای رفع تنش آبی شهر مشهد هیچ محدودیت و سقفی قائل نیستیم اما طرح‌ها باید در زمان‌بندی های خاص خود پیگیری و بهره‌برداری شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: همچنین مشهد هیچ سهمی از بابت اعتبارات محرومیت‌زدایی و جهاد آب‌رسانی ندارد، بنابراین  ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل برای تامین آب روستاهای شهرستان مشهد تخصیص می‌یابد.

وی گفت: در مصوبه سفر استانی دو ردیف اعتباری نیز برای جمع‌آوری فاضلاب اطراف مشهد در محدوده‌های رضویه و خین عرب پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی باید با جدیت و دقت با درنظر گرفتن تمام ملاحظات در سناریوهای بدبینانه حرکت کنیم و خود را برای بدترین شرایط آماده کنیم.

محرابیان خاطرنشان کرد: میزان نزولات جوی در خراسان رضوی و به ویژه در مشهد نسبت به متوسط درازمدت و حتی سال گذشته کمتر بوده است و مشکلاتی ممکن است برای تامین آب شرب این کلانشهر ایجاد شود.

وی افزود: در ماه‌های گذشته طی جلسات متعدد با حضور مدیران استانی برنامه‌ریزی لازم برای تامین آب مشهد صورت گرفت و طرح‌هایی تدوین و اجرا شد و امروز با آرامش بیشتر به استقبال فصل گرما و فصل پر مسافر شهر مشهد خواهیم رفت.

وزیر نیرو گفت: در نوروز امسال مشهد پذیرای مسافران زیادی بود و رکورد مصرف آب شرب این شهر در این ایام زده شد که مانوری برای فصل گرما و شرایط سخت در پیش به شمار می رود.

محرابیان افزود: شهر مشهد به هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش ظرفیت برای تقویت شبکه نیاز دارد که با بهره‌برداری از طرح امروز حدود یک سوم این نیاز برطرف می‌شود.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ دولت، سال خوبی از نظر اعتبارات برای موضوع آب شرب و فاضلاب در نظر گرفته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد،  لذا باید تلاش کرد در بدترین شرایط آب مطمئن و پایدار برای زائران و مجاوران تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر مشهد با جمعیت بیش از ۳.۵ میلیون نفر، سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر است که تامین آب شرب این کلانشهر از طریق چهار سد و حدود ۵۰۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

حسین اسماعیلیان افزود: ۲۲۳ حلقه چاه از این تعداد داخل محدوده شهری واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی شبکه توزیع، شهر مشهد به ۲۱ پهنه فشاری تقسیم شده که مهمترینِ آن پهنه A در شرق مشهد است.

اسماعیلیان گفت: این پهنه به دلیل واقع شدن حرم مطهر رضوی و محل استقرار هتل‌ها و مراکز اقامتی و تجاری بزرگ، نیازمند ۲۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: طرح حذف ورود مستقیم آب چاه های داخل شهر به شبکه توزیع و اجرای خطوط مستقل جمع آوری آب چاه‌ها و انتقال آب به مخازن ذخیره، از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام در این پهنه است.

وی گفت: این طرح که به نام حضرت نبی اکرم (ص) مزین شده با هدف بالفعل نمودن ۴۰ درصد از توان بالقوه آب چاه‌ها، اختلاط آب چاه‌ها با یکدیگر و سایر منابع به منظور بهبود کیفیت، تعدیل فشار در شبکه توزیع به منظور کاهش اتفاقات، مدیریت مصرف و ایجاد ظرفیت انتقال برای چاه‌های جدید با پیشرفت ۷۶ درصد در حال اجرا است.

اسماعیلیان افزود: در مجموع با اجرای ۵۳.۵ کیلومتر لوله گذاری با اقطار بالا در هسته مرکزی ترافیکی، تاسیساتی و جمعیتی و عبور از بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها به صورت تونل بخش مهم، دشوار و پیچیده‌ای از پروژه حضرت نبی اکرم (ع) آماده بهره برداری شد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۴۱۷ میلیارد تومان امروز بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر استانی رئیس جمهور سفرهای استانی رئیس جمهور مشکلات آبی تامین آب میلیارد تومان بهره برداری وزیر نیرو آب چاه ها شهر مشهد تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک