Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احسان عابدی، روز پنجشنبه در دیدار با اعضای انجمن صنفی مدیران پایگاه های خبری و سرپرستان خبرگزاری های استان یزد، افزود: در مورد شعار سال نیز آن گونه که باید رسانه ها دیده نمی شوند و  در زمینه توسعه دانش بنیان که حتی برخی مسوولان نیز از فعالیت های این بخش آگاهی و شناخت کافی ندارند، باید از ظرفیت های رسانه ها کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر امیدآفرینی رسانه ها در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: هم اکنون به هر دلیلی از سوی رسانه های مخالف نظام و برخی شبکه های اجتماعی داخلی، فضای ناامیدی تبلیغ می شود و این مسئله رسالت فعالان رسانه را در تقویت امید در جامعه سنگین کرده است. 
وی ادامه داد: کشور مورد هجمه رسانه های دشمنان قرار دارد و از هر کاهی، کوهی را در رسانه ها می سازند و حتی برای زندگی در ایران نیز به صورت هدفمند تولید خبر می کنند که همه این مطالب با هدف ناامید کردن مردم است .
عابدی گفت: با گسترش فضای مجازی و رشد قارچ گونه و فزاینده ای برخی شبکه های اجتماعی، بخشی از افکار عمومی جامعه به سمت رسانه های غیررسمی هدایت شده است زیرا این رسانه ها محدودیت های رسانه های رسمی را ندارند و از سویی دیگر برخی عملکردهای رسانه های رسمی نیز به این موضوع دامن زده است که می توان با تولید محتوا در این زمینه حرکت های اثرگذار کرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر حفظ حرمت رسانه توسط فعالان این حوزه یادآور شد: باید تشکل هایی همچون انجمن صنفی و خانه مطبوعات نسبت به ساماندهی و برنامه ریزی برای هر چه بهترشدن فعالیت رسانه ای استان با مشارکت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و همچنین برای ورود به حرفع خبرنگاری باید حداقل هایی تعیین شود تا هر کسی به راحتی وارد این عرصه نشود.

مدیر اجرایی انجمن صنفی مدیران پایگاه های خبری و سرپرستان خبرگزاری های استان یزد نیز در این نشست گفت: در سال های گذشته اقدامات عملی موثری در زمینه ساماندهی خبرنگاران صورت نگرفته و برخی سرپرستان روزنامه های کشوریبدون دریافت مجوز قانونی جداگانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایت راه اندازی کرده اند. 
مسعود میرجلیلی ادامه داد: از برخی پایگاه ها خبری فاقد مجوز در نشست های خبری برخی از شهرستان ها دعوت به عمل می آید که کار غیرقانونی است و همه پایگاه های خبری باید برای فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنند و اطلاعات آنان در سامانه جامع رسانه ها وجود داشته باشد 
وی ادامه داد: کسانی که حرفه اصلی آنها رسانه و همچنین دارای بیمه آزاد هستند در طی سال های گذشته بویژه ایام کرونا با سختی های زیادی مواجه شدند و حمایتی از آنها صورت نگرفت، هر چند در برخی موارد با کمک روابط عمومی استانداری و برخی دیگر از ارگان ها و تشکل ها، حمایت هایی از این بخش صورت گرفته است.
علیرضا عسکری اشکذری، مدیر مسوول پایگاه خبری اشکذر نیوز و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نیز در این نشست گفت: خبرنگاری به عنوان یک حرفه و تخصص شناخته نمی شود و هنگامی که یک خبرنگار دغدغه معیشت و درآمد داشته باشد، نمی تواند نسبت به انعکاس مشکلات آنگونه که باید اقدام کند و هم اکنون  سره از ناسره در این عرصه شناخته نمی شود ، اما می توان با استفاده از ظرفیت های اداری و همچنین صنایع نسبت به رفع مشکلات این قشر اقدام کرد.
حمید سعیدی، مدیرمسوول پایگاه خبری یزد رسا و عضو انجمن صنفی نیز در این نشست گفت: باید نگاه جامعی به رسانه ها صورت گیرد و از جبهه رسانه ای تراز انقلاب تا موارد کوچک در آن دیده شود، یکی از مشکلات رسانه های یزد این است که همگرایی ندارند و در استان نیز هیچ برنامه مدونی برای رسانه ها وجود ندارد. 
سیدضیا میررحیمی سرپرست خبرگزاری شبستان و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نیز گفت: در استان خبرگزاری ها و خبرنگاران بسیبار خوبی حضور دارند اما هنگام سفر مقامات کشوری به استان از خبرنگاران مرکز استفاده شود و همچنین در زمینه فعالیت در ادارات نیز همواره عده ای خاص حضور دارند و باید در این رابطه تصمیم عاجلی گرفته شود و برای همه برنامه ها نیز پیوست رسانه ای دیده شود.
اعظم السادات میرجلیلی سرپرست خبرگزاری ایکنا و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی نیز گفت: در برخی از جلسات که با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود از بخش قابل توجهی از رسانه ها به خصوص خبرگزاری ها دعوت نمی شود و توجهی در این زمینه صورت نمی گیرد که امیدواریم این روند اصلاح شود .

گفتنی است در این نشست از طرف انجمن صنفی یک جلد کتاب فرهنگ نامه شهدای استان یزد به احسان عابدی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری ها استان یزد پایگاه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم را مسموم کرده است و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این نا امیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دوره توانمندسازی معرفتی شناختی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه‌های هفت‌گانه مشهد مقدس با همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج در تسهیل امور در دوایر دولتی استان و با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد.

سردار سید هاشم غیاثی طی سخنانی در این دوره اظهار داشت: رسالت اصلی مدیران و فرماندهان بسیج کمک و یاری رساندن و تسهیل امور خدمت رسانی بهتر به مردم است، مردمی که نسبت به آرمان‌های انقلاب در همه زمانها وفادار هستند.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت مقام معلم و کارگر و اشاره به اینکه اینان دو قشر خدوم نظام و انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد : معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظورخنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب حرکت می کنند.

غیاثی خاطرنشان کرد: در مسئله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که مقام معظم رهبری فرمودند: «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ این یعنی همان الگوی بسیج، این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم معظم له باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاههای مقاومت بسیج در ادارات ، تصریح کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم را مسموم کرده است و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

احمد زارعی، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) نیز ضمن بزرگداشت مقام معلم و نیز هفته کار و کارگر، اظهار داشت: فلسفه این مراسم به عنوان دوره آموزشی و توانمندسازی فرماندهان بسیج ادارات یک نگاه کاملاً تخصصی در حوزۀ تعریف کار در جهت وظیفه مشترک با تسهیل امور مردم در ادارات، بیان دیدگاه‌ها، تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی دولتی است.

زارعی با تأکید بر رفع مشکلات و مسئله‌ها کمک و خدمت رسانی به جامعه و اقشار مختلف مردم، یادآور شد: فرماندهان بسیج در ادارات حافظان ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند و پایه مهم آن فقط مردم می‌باشند که هدف اصلی از این دوره های آموزشی تبیین مشارکت و جلب رضایت مردم است.

وی بیان کرد: بسیجیان ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای مأموریت‌های بر زمین است که مردم عزیز از آن محرومند و برای جهت نیل به سمت تعالی و پیشرفت با استفاده از ظرفیت درون سازمانی که اعضای بسیج ادارات در واقع همان کارکنان، مسئولان، معاونین و کارشناسان خود دستگاه‌هاست، دارد.

گفتنی است؛ دوره توانمندسازی معرفتی شناختی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه های هفت گانه مشهد مقدس با همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج در تسهیل امور در دوایر دولتی استان و با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی