Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:19:08 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۱ فروردین‌ماه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۳۹۳

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۱ فروردین‌ماه

در این بسته خبری از نصب اولین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند در زرند تا بهره‌برداری از پل روگذر شهید سردار سلیمانی در شاهرود و

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات‌رسانی رایگان اتوبوسرانی قزوین در روز طبیعت

مجید اسلامی، سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: حمل و نقل مسافر در روز طبیعت (۱۳ فروردین) با هدف ارائه خدمات رفاهی به شهروندان تا دهکده طبیعت قزوین رایگان است.

بهره‌برداری از پل روگذر شهید سردار سلیمانی در شاهرود

محسن احمدی، شهردار شاهرود گفت: پل رو گذر شهید سردار سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در تقاطع مسیر ۱۲ فروردین و بلوار علامه مجلسی شاهرود بهره‌برداری شد.

جابه‌جایی شهروندان سنندج با ۲۰ دستگاه اتوبوس در آستانه روز طبیعت

سامان سعیدی‌، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: همزمان با ۱۳ فروردین روز طبیعت ۲۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان شهروندان سنندجی را جابجا می‌کند.

بررسی مشکل ۱۷ ساله مغازه‌داران نهاوند

مجید یوسفی‌نوید، شهردار نهاوند گفت: مشکلات مغازه‌داران نهاوندی را بعد از تعطیلات نوروز با مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان مطرح و موضوع را پیگیری و در این خصوص مذاکره می‌کنیم.

تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مجلسی

سبحان نظری، شهردار مجلسی گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مجلسی بر مبنای رقم ۳۴ میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده شد که پس از بررسی لوایح به تصویب رسید.

نصب اولین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند در زرند

علی ضیاءالدینی، شهردار زرند گفت: برقراری نظم در تردد، پیشگیری از بروز ترافیک، روان‌سازی ترافیک و کاهش آمار سوانح از مهم‌ترین اهداف ما در اجرای این طرح است.

ایمن‌سازی محورهای ورودی و خروجی و معابر شهر قدس

رضا صداقت، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قدس در این خصوص بیان داشت: خط‌کشی و نصب تجهیزات ترافیکی در معابر سطح شهر از مهم‌ترین وظایف این معاونت محسوب می‌شود که نقش بسزایی در افزایش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان داشته و همچنین به تسهیل در تردد خودروها نیز کمک می‌کند.

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شهروندان گرگانی به کمتر از ۱۰ روز

محمدرضا سبطی، شهردار گرگان گفت: برخی پرونده‌ها که به مدت‌های طولانی انباشته شده بود با تشکیل پیشخوان خدمت و با حضور تمام مدیران ارشد شهرداری مورد رسیدگی قرار گرفت و مدت زمان رسیدگی به آنها به حدود ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است.

اجرای ۳۵۰۰ تن آسفالت در معابر شهر گوگد

شهردار گوگد گفت: سال ۱۴۰۰، ۳۵۰۰ تن آسفالت و شش کیلومتر جدول‌گذاری در سطح معابر گوگد انجام شد.

کد خبر 565147

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرهاي ايران شهرداری ها پروژه هاي عمراني پروژه های شهری خدمات شهری مدیریت شهری برنامه ریزی شهری روز طبیعت حمل و نقل عمومي هوشمند سازي شهرها شهرداری لایحه بودجه شهرداری بودجه شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته «زمین پاک»، شهرداری گرگان با همراهی و حضور حدود ۲۰۰ فعال محیط زیست پارک جنگلی النگدره را از وجود زباله پاکسازی کرد.

وی ادامه داد: این پاکسازی در ادامه پویش مسئولانه مردمی در پاکسازی جنگل های هیرکانی در النگدره در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی با همراه نمودن شهروندان در خصوص عدم رها سازی زباله در طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نام گذاری شده است و همانطور که می دانیم نزدیک به ۵۰۰ سال زمان می برد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود تلاش کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان پلاستیک زباله در طبیعت رها نشود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری همه ما جهت احترام به زمین به عنوان مادر هستی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری شهروندان برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست  در اذهان عمومی به اولویت همیشگی تبدیل شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این پویش با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان و معاونین، صفرعلی پایین محلی و حمیدرضا آقاملایی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نیروها و ادوات شهرداری و همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و دفتر مشارکتهای مردمی شهرداری و همچنین همراهی مسئولین منابع طبیعی، اداره ورزش و جوانان و جمع کثیری از طبیعت دوستان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!