Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:10:57 GMT

معرفی خانه گلیم هرسین به گردشگران نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۷۶۹

معرفی خانه گلیم هرسین به گردشگران نوروزی

اردشیر رشیدی گفت: تاریخ با نام هرسین عجین شده است؛ هرسین یکی از شهرستان‌های مهم کرمانشاه است که از مهمترین محوطه تاریخی ایران همچون گنج دره، گوردخمه اسحاق وند، بیستون، هتل کاروانسرای لاله و... در آن قرار دارد.

 بیستون در این شهرستان شهرتی جهانی کسب کرده، هرساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این میراث جهانی بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در در داخل شهر هرسین هم سرابی وجود دارد که در کنار آن تعدادی آثار تاریخی وجود دارد که آن را به یک مجموعه بی نظیر از جاذبه‌های گوناگون تبدیل کرده است.

 فرهاد تراش (فراتاش)، دروازه سنگی و ساعت آبی از جمله آثار تاریخی همجوار این سراب باستانی هستند.

رشیدی گفت: این سراب و مجموعه آثار تاریخی آن در داخل یک پارک واقع شده‌اند؛ از آنجایی که هرساله تعداد زیادی گردشگر با حضور در این پارک از آثار تاریخی آن بازدید می‌کنند، برای همین خانه گلیم را هم با توجه به قدمت باستانی این هنر دست ساز در داخل آن راه اندازی کردیم.

گلیم هرسین هنری دست بافته‌ای بسیار ارزشمند و با قدمت طولانی است که شهرتی جهانی دارد و هرسین هم به این واسطه به‌عنوان شهر ملی گلیم به ثبت رسیده است.

با توجه به طرح و نقش منحصر به‌فردی که گلیم هرسین دارد، برای گردشگرانی که هرسین را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کرده اند، گلیم می‌تواند یک سوغات بسیار مناسب باشد.

به گفته رشیدی، تلاش کرده‌ایم تا در این ایام خانه گلیم هرسین را به گردشگران نوروزی معرفی کنیم که در آن یک نمایشگاه صنایع دستی هم برپا شده است.

 ظرفیت‌های خوبی اعم از مراکز اقامتی و مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی استفاده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز1401 آثار تاریخی گلیم هرسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم) نمایی از طولانی‌ترین پل تاریخی ایران (فیلم) کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه