Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:03:01 GMT

۱۳ توصیه محیط زیستی برای روز ۱۳ بدر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۹۴۵

۱۳ توصیه محیط زیستی برای روز ۱۳ بدر

آقای احمدی گفت: روز ۱۳ فروردین ماه در تقویم رسمی کشور روز طبیعت نامگذاری شده است، در این میان فعالان محیط زیست و حامیان طبیعت ایران سعی دارند با فرهنگ سازی، مردم را از وضعیت بحرانی حال حاضر، در زمینه محیط زیست، کمبود آب، تنوع زیستی، انقراض گونه‌ها و … آگاه کنند.

با رعایت ۱۳ توصیه به ظاهر ساده، اما کاربردی می‌توانیم به حفظ محیط‌زیست کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۱۳ بدر با خیال راحت به طبیعت گردی بروید

۱- از ورود بدون هماهنگی به مناطق حفاظت شده خودداری کنیم.
۲- به نحوی رانندگی کنیم که منجر به تخریب طبیعت و یا مرگ جانداران نشود و هیچ رد پا یا اثر تخریبی در طبیعت باقی نگذاریم.
۳- از رها کردن زباله در طبیعت و استفاده از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی خودداری کنیم و زباله‌های خود را پس از جمع‌آوری در کیسه‌های مخصوص به محل‌های مشخص جمع‌آوری زباله منتقل کنیم.
۴- شکستن سرشاخه‌های درختان، لگدمال کردن گیاهان و چیدن گل‌ها و گیاهان عملی ناپسند است و به جای اینکار با گیاهان، گل‌ها و درختان عکس بگیریم.
۵- به جای آزار و اذیت یا شکار و صید جانداران، به تماشای حیات وحش در طبیعت بنشینیم.
۶- از روشن‌کردن آتش در نزدیک درختان یا پوشش گیاهی متراکم خودداری و به جای افروختن آتش با چوب، از کپسول‌های سفری گازی کوچک استفاده کنیم.
۷- به جای رها کردن سبزه نوروزی در طبیعت، آن‌ها را به مراکز مشخص‌شده جمع آوری و تهیه کود کمپوست تحویل دهیم.
۸- ماهی قرمز سفره هفت سین را در رودخانه، نهر‌ها و مناطق طبیعی رها نکنیم. به‌جای این کار، آن‌ها را به مراکز معرفی شده تحویل دهیم یا در صورت امکان به حوضچه‌های بسته انتقال دهیم.
۹- از ایجاد هر نوع آلودگی صوتی، بلندگو‌های صوتی، مواد منفجره و ترقه پرهیز کنیم، زیرا گوش حیوانات چندین برابر گوش انسان به صدا واکنش نشان می‌دهد.
۱۰- خودرو خود را در کنار رودخانه‌ها و تالاب‌ها نشوییم، در مصرف آب صرفه جویی کرده و مواد شوینده را در محیط‌های آبی و طبیعت رها نسازیم.
۱۱- با محیط‌بانان برای حفظ طبیعت همکاری کنیم و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند پرتاب زباله از شیشه اتومبیل به بیرون گزارش خود را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهیم.
۱۲- با حمایت از کمپین‌های فعال مردمی حامی و مدافع طبیعت، می‌توانیم با پشتیبانی‌های لازم برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از تخریب محیط پیشگام باشیم.
۱۳- روز سیزده بدر، اخلاق محیط‌زیستی را رعایت کنید و هر آنچه با خود به طبیعت بردید، بازگردانید.

روز سیزده بدر، دوستدار طبیعت باشیم، چون نمایش جلوه‌ای زیبا از طبیعت است این جلوه را از فرزندان و نسل‌های بعدی نگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز طبیعت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»