Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@05:17:17 GMT

پاندورا شورای طلا و جواهرات را ترک می‌کند!؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۹۸۳

پاندورا شورای طلا و جواهرات را ترک می‌کند!؟

پاندورا، سازنده جواهرات اعلام کرد که پس از شکست این نهاد صنعتی در قطع روابط با روسیه، تصمیم به ترک شورای طلا و جواهرات (RJC) گرفته است.

به گزارش ایران اکونومیست، پاندورا اعلام کرد: شورای طلا و جواهرات که استانداردهای اخلاقی را برای صنعت جواهرات و ساعت تعیین می‌کند و اعضای آن شامل کارتیه و تیفانی و شرکت ریچمونت هستند، نتوانسته است شرکت‌های روسی را به حالت تعلیق درآورد یا از اعضای خود بخواهد که تجارت در این کشور را پس از تهاجم به همسایه اوکراین متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر لاسیک، مدیر عامل پاندورا در بیانیه‌ای گفت: «جنگ از همه کسب‌وکارها می‌خواهد که در رابطه با هرگونه تعامل یا معامله تجاری با روسیه و بلاروس با حداکثر مسئولیت عمل کنند و پاندورا نمی‌تواند عضو انجمنی باشد که ارزش‌های ما را ندارد.»

شرکت روسی آلروسا، بزرگ‌ترین تولیدکننده الماس در جهان، اوایل ماه جاری به طور داوطلبانه از هیئت مدیره شورای طلا و جواهرات کنار رفت اما همچنان به عنوان عضو و دارای گواهینامه شورای طلا و جواهرات در صفحه وب انجمن تجاری ذکر شده است.

شورای طلا و جواهرات، در اوایل این ماه اعلام کرد از وضعیت ژئوپلیتیکی در ارتباط با بحران اوکراین ناراحت است و به نظارت بر وضعیت بر اساس مقررات بین‌المللی ادامه می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پاندورا ، طلا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاندورا طلا شورای طلا و جواهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند