Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از گردشگران نوروزی امسال در شهر اصفهان لحظات تفریحی خود را در کنار رودخانه زاینده رود سپری کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی، اظهار کرد: نوروز امسال با توجه به جاری بودن رودخانه زاینده‌رود و استقرار گردشگران در صدها هزارمتر مربع بوستان و بیشه به‌ویژه در امتداد پل‌های تاریخی سی و سه پل و پل خواجو حدود یک میلیون و ۸۵۰ نفر از گردشگران از این محور تاریخی و طبیعی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آخرین آمار ارسال شده از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان از روز ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز دهم فروردین سال ۱۴۰۱، بیش از شش میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از بناها و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: امسال و بعد از دو سال رکود در صنعت گردشگری به‌ویژه سفرهای نوروزی، شاهد استقبال پرشور گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین برنامه‌های نوروزگاه در سطح استان بودیم.

وی همچنین از اجرای طرح نظارت نوروزی بر بیش از یک‌هزار فروشگاه عرضه صنایع‌دستی اصفهان خبر داد و گفت: در اصفهان جدای از حضور بیش از ۶۵ هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی، بیش از یک‌هزار فروشگاه وجود دارد که به عرضه صنایع دستی اصیل ایرانی می‌پردازند.

به گزارش ایمنا، در حالی که نوروز امسال در اصفهان پس از دو سال از شروع همه‌گیری کرونا با حضور خیل عظیم گردشگران جانی تازه گرفت، جریان یافتن دوباره زاینده‌رود نیز در این روزها موجب شور و شعف گردشگران نوروزی شد تا اوقات مُفرح و دل‌ انگیزتری را در شهر گُنبدهای فیروزه‌ای سپری کنند.

آب زاینده‌رود پس از حدود یک ماه، برای بار دوم از پنجم فروردین امسال در بستر این رودخانه در شهر اصفهان جاری شد هرچند در روزهای ابتدایی فروردین نیز به لطف بارش‌های بهاری، جریان آب موقتی از یکی از سرشاخه‌های آن یعنی رودخانه "شور" دهاقان به آن رسید و چهره خشکسالی را از بستر رودخانه زُدود. زاینده‌رود در امتداد مسیر خود به‌سمت تالاب گاوخونی از محور غرب اصفهان وارد این شهر شده و به طول بیش از ۱۵ کیلومتر در مسیر غرب به شرق این شهر تاریخی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک‌هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 565171

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود گردشگری جاذبه گردشگری علیرضا ایزدی عید نوروز 1401 افزایش آمار مسافران نوروزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع دستی زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود