Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیداحمد علم الهدی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور برگزار شد افزود: امیدواریم در دولت سیزدهم که این واقعیت شهر مشهد برای رییس دولت ملموس است امکانات کشور در استخدام جریان زیارت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مراسم حج همه امکانات متوجه مکه می‌شود در حالی که جمعیت زایر مشهد در هر موج زیارتی از جمعیت حج بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مراسم تحویل سال نو، بیش از یک میلیون نفر در حرم مطهر رضوی بودند و در ایام نوروز هم جمعیت زایر بیش از هفت میلیون نفر ارزیابی شده است.

علم الهدی افزود: خراسان رضوی صرف نظر از حرم امام رضا(ع) حوزه علمیه کهن و بزرگی با ۲۷ هزار طلبه دارد  که بعد از قم بزرگترین حوزه علمیه کشور است که ظرفیت فرهنگی قابل توجهی است م می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از نظر جامعه دانشگاهی هم تراکم و ظرفیت بالایی مثل خراسان رضوی به جز در مرکز کشور نداریم و حدود  ۱۰۰ دانشگاه غیرانتفاعی در این استان فعال است که هرکدام مرکز نیروسازی و جزء ظرفیتهای فرهنگی این استان است.

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان در زمینه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد هم در طرح فقرزدایی، حاشیه این شهر را به عنوان پایلوت در فقرزدایی مقطعی در نظر بگیرند چرا که زیرساختها برای این کار آماده است اما آنچه مهم است این است که حل مشکل حاشیه شهر مشهد نیاز به حرکتی ملی دارد.

علم الهدی افزود: در حاشیه شهر مشهد دست کم ۶ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود و چند هزار واحد غیر ایمن باید تخریب شود و حاشیه شهر مشهد از نظر جمعیتی این ظرفیت را دارد که در شهر ادغام شود و کلونی‌های وابسته به برخی جریان‌ها به هم بخورد.

وی اضافه کرد: مسأله دیگر، وجود مهاجران افغانستانی است که هم اکنون بیش از یک میلیون مهاجر جدید داریم که بیشتر آنها در حاشیه شهر مشهد ساکن و عموم آنها افراد فقیر هستند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و امکانات و اختیارات لازم در این خصوص به استاندار اعطا گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مصوبات فرهنگی برای استان اهمیت دارد مثلا  تعدادی از مدارس علمیه در مراکز اجاره ای مستقر هستند و باید در این زمینه و همچنین توسعه آنها در حاشیه شهر اقدام شود و از نظر مسایل فرهنگی داخل شهر مشهد و استان و شهرهایی که از مشهد فاصله دارند نیازمند ساخت و ساز و بودجه هستیم.

علم الهدی افزود:ظرفیت اقتصادی استان خراسان رضوی در حوزه تولید کشاورزی و فناوری چنان که باید مورد استفاده قرار نگرفته است و از نظر آب مشکل داریم ولی از نظر خاک کمتر جایی به این استان می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر دستگاههای مسوول کشاورزی در این موضوع برنامه‌ ریزی کنند و با اهمیتی که خاک در استان خراسان رضوی دارد مجریان کشاورزی و باغداری را هدایت کنند شاید از ظرفیت بالایی بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بازدید متراکم و فشرده ای که رییس جمهور و هیات دولت از موقعیت‌های مختلف به خصوص در حوزه فناوری و جریان دانش بنیان داشتند در آینده و سرنوشت و توسعه رشد اقتصادی استان موثر است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی، نفت و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

برچسب‌ها هیات دولت مشهد سید احمد علم الهدی حرم امام رضا دولت شهر مشهد دولت سیزدهم پروندهٔ خبری خطه خورشید، مقصد هجدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت مشهد سید احمد علم الهدی هیات دولت مشهد سید احمد علم الهدی حرم امام رضا دولت شهر مشهد دولت سیزدهم نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد رییس جمهور هیات دولت علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

علم الهدی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

کد خبر 6092055

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی