Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:46:29 GMT

طرح همراهی رانندگان با گشت جاده‌ای در سمنان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۲۱۸

طرح همراهی رانندگان با گشت جاده‌ای در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی شامگاه پنجشنبه در جمع رانندگان نقلیه عمومی استان به میزبانی اداره کل راهداری سمنان از مشارکت رانندگان حمل و نقل کالا در اجرای طرح گشت کنترل جاده‌ای در یک طرح ابتکاری خبر داد و بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرحی ابتکاری رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان سمنان برای ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای، برای استقرار در قالب گشت کنترل در محورهای مواصلاتی در تعطیلات پایانی طرح نوروزی اعلام آمادگی کرده و مشارکت خود را به مرحله اجرا درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه رانندگان بخش خصوصی ترابری کالا، مشارکت خود را در راستای کاهش تصادفات در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی ادامه می‌دهند بیان کرد: حضور و گشت‌های ثابت و سیار راهداری و پلیس راه با این طرح افزایش می‌یابد تا در پایان تعطیلات شاهد کاهش تصادفات در جاده‌ها باشیم.

منصور کیایی بیان کرد: طرح ابتکاری رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان سمنان برای ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای و همراهی با گشت‌های مشترک تأثیر بسزایی در نظارت، کنترل و اجرای قوانین حمل و نقل خواهد شد.

وی افزود: این طرح در قالب گشت‌های مشترک راهداری، پلیس‌راه و مردمی رانندگان بخش خصوصی حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی پرخطر و پرتردد با هدف تشدید کنترل‌های میدانی ترافیک و ارتقای ضریب امنیت جاده‌ای و کاهش تصادفات و تلفات صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اشاره کرد: در نشست مشترکی که با فرماندهی پلیس راه استان داشتیم نیز مقرر شد با هرگونه تخلفی از سوی رانندگان برخورد قاطعانه شود و یقیناً هیچ گونه مماشاتی در این باره، دیده نخواهد شد.

منصور کیایی بیان داشت: همفکری و همکاری با متولیان این امر می‌تواند اثرات ارزشمندی را در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای بجا گذارد و امیدواریم شروع این طرح مردمی بتواند برای بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، فرهنگ سازی خوبی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 5456920

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان مسافران نوروزی راهداری بوشهر ویروس کرونا گردشگری مسافران نوروزی کرمانشاه خراسان رضوی سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا سانحه تصادف مشهد گرگان خرم آباد کاهش تصادفات حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سرهنگ "پیمان کرمی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اکنون در جاده کرج - چالوس شاهد بارش باران هستیم که سبب لغزندگی سطح محوره شده است

وی بیان کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

کرمی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

رییس پلیس راه البرز افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات ، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه جغرافیایی استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902402

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است