Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جواد نیک‌بین پنجشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی، که در پایان هجدهمین سفر استانی دولت با حضور رییس جمهور در مشهد برگزار شد، افزود: حوزه گردشگری بسیار مهم است ولی گردشگری در ایران با سایر نقاط دنیا متفاوت است و اینجا حوزه زیارت معنی می‌دهد. اگر از ۴۰۰ میلیون شیعه بتوانیم تنها ۲۰ میلیون نفر را به ایران بیاوریم، می تواند منجر به اقتصاد پویا و ایجاد اشتغال شود و به همین دلیل باید به حوزه زیارت باید نگاه ویژه ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انسانهای ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند و دولت سیزدهم در این مدت کوتاه و با حداقل امکانات بهترین کارها را انجام داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه مشکل مسکن کشور فقط با ساخت خانه حل نمی‌شود و با ساخت بیشتر فقط پولدارها از آن سود می‌برند، گفت: قانونی که مجلس تصویب کرد، مالیات بر خانه های خالی است که باعث می‌شود تا سرمایه گذاری از این حوزه خارج و در جای دیگری قرار گیرد.

حجت الاسلام نیک‌بین به ایجاد زیرساخت های جاده، ریل و فرودگاه به عنوان نیازهای خراسان رضوی اشاره و تاکید کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این استان در کارخانه های خصوصی استان مشغول به کار هستند ولی این واحدها به خاطر بی تدبیری برخی افراد غیرفعال شده اند و یا بانک ها جلو فعالیت آنها را گرفته اند که نیاز است تا بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد تا دولت و ملت متضرر نشوند.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند و اکنون پس از پایان دیدار وزرا از مشهد و شهرستانهای دیگر استان اعضای هیات دولت در شورای اداری خراسان رضوی شرکت کرده اند.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مشهد حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رییسی جلسه شورای اداری سفر استانی کاشمر سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری خطه خورشید، مقصد هجدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشهد حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی مشهد حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رییسی جلسه شورای اداری سفر استانی کاشمر رییس جمهور خراسان رضوی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

 نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در گفت‌وگویی به تبیین آخرین وضعیت روابط تهران- کابل پرداخت.
 
به گزارش ایسنا؛ حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.
 
وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.
 
کاظمی قمی در  گفت‌وگو با ایراف در خصوص حق‌آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش‌های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می‌دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می‌شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.
 
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.
 
وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.
 
کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم