Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:54:50 GMT

۲۵۰ تن گوشت مرغ برای روز طبیعت در استان سمنان توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۴۲۵

۲۵۰ تن گوشت مرغ برای روز طبیعت در استان سمنان توزیع می‌شود

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی روزانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ تن کشتار مرغ در داخل کشتارگاه‌های استان صورت گرفت ابراز کرد: از این میزان ۵۰ تا ۶۵ تن در داخل استان توزیع شده و مابقی آن به استان‌های تهران، البرز و قم برای مصارف هموطنان در این استان‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه که کشتارگاه‌های استان سمنان برای روز طبیعت فعال است گفت: پیش‌بینی می‌شود کشتار مرغ گرم در استان سمنان در تعطیلات پیش رو بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در روزهای آتی هم پیش‌بینی می‌شود که میزان کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن در روز باشد که از این میزان، نیاز مردم استان سمنان به صورت کامل تأمین شده و مازاد بر آن به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

قاسمی همچنین گفت: آمارها از وضعیت جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان سمنان در ماه‌های پایانی سال گذشته بیانگر افزایش ۳۵ درصد جوجه‌ریزی در بهمن ماه و افزایش شش درصدی جوجه‌ریزی در اسفندماه نسبت به سال گذشته است و بنابراین هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی نیز عملاً کشتارگاه‌های استان سمنان به شکل کشیک فعال بوده و عرضه مرغ گرم را انجام می‌دهند، افزود: برای روزهای جمعه و شنبه (دوازدهم و سیزدهم فروردین) با توجه به تأکیدات انجام شده و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و همچنین تأکیدات وزیر جهاد در قرارگاه امنیت غذایی کشور، کشتارگاه‌ها فعال خواهند بود و عرضه مرغ گرم برای روز جمعه (دوازدهم فروردین) هم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5456951

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد كشاورزي استان سمنان گوشت مرغ سیزده بدر محمدرضا قاسمی بوشهر ویروس کرونا مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه خراسان رضوی سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا سانحه تصادف مشهد خرم آباد گرگان استان سمنان برای روز مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای