Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:40:04 GMT

آتش‌سوزی یکی از قدیمی‌ترین درختان پارک جنگلی آمل + فیلم و جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۶۸۱

آتش‌سوزی یکی از قدیمی‌ترین درختان پارک جنگلی آمل + فیلم و جزئیات

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین درختان پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان این شهرستان طعمه حریق شد.

زبانه‌های آتش این درخت تنومند با بیش از ۱۰۰ سال عمر و ۲ متر قطر با حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط خاموش شد.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با تأیید این خبر، اظهار کرد: بلافاصله پس از گزارش اعلام وقوع حریق، مأموران آتش‌نشانی وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح‌الله اسماعیلی افزود: متأسفانه در این حادثه یکی از قدیمی‌ترین و تنومندترین درخت پارک جنگلی دچار آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به همکاری فراوان جنگل‌بانان و پرسنل عملیاتی مستقر در منطقه نارنجستان هراز، تصریح کرد: به دلیل گستردگی شدید و عمق حریق، آتش همه لایه‌های درخت را فرا گرفت و عملیات اطفا تا نیمه‌شب طول کشید.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با با اعلام نفوذ آتش به داخل تنه و درون درخت توسط حفره‌های ایجاد شده، بیان کرد: مأموران آتش‌نشانی توانستند از تخریب بیشتر درخت جلوگیری کنند و حریق را مهار کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه حریق درخت تنومند به علت عدم خاموشی کامل آتشی که در نزدیکی درخت توسط مسافران و گردشگران نوروزی انجام شد صورت گرفت، افزود: همه شهروندان و گردشگران باید حافظ سرسبزی جنگل‌ها باشند زیرا سالیان سال و قرن‌ها طول می‌کشد تا درختان و گنجینه‌های ارزشمند ایجاد شده و نباید با کاهلی و بی‌توجهی انسانی شهاد نابودی آنها باشیم.

اسماعیلی با اعلام اینکه درختان ریه‌های زمین هستند و نباید برای تفریحات خودمان محیط زیست و درختان ارزشمند را رو به نابودی ببریم، تصریح کرد: وقوع بیشتر حریق در جنگل، خاموش نکردن آتش برافروخته گردشگران و مسافران پس از خروج از پارک بوده است.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل یادآور شد: از همه هموطنان، گردشگران و مسافران نوروزی درخواست دارم پس از برافروختن آتش در دل طبیعت، به فکر حریق درختان و جنگل باشند و حتما پس از استفاده از طبیعت از خاموش کردن آتش مطمئن شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه حتما هموطنان و همشهریان در روز ۱۳ فروردین که به روز طبیعت معروف است با محیط زیست طبیعی مهربان باشند و دست به نابودی آنها نبرند، بیان کرد: از دیگر عملیات‎هایی که منجر به انجام عملیات موفق برای آتش‌نشانان شد می‌توان به حریق خودرو در ابتدای جاده شرمکلا، سه مورد امداد آسانسور، حریق علوفه در روستای بوران، حریق سیم فشار قوی برق، آتش‌سوزی انبار و امداد آزادسازی حلقه انگشتری بوده است.

 

 

حریق منزل مسکونی در تجن‌جار آمل

اسماعیلی با اشاره به حریق منزل مسکونی شامگاه پنج‌شنبه در روستای تجن‌جار بخش مرکزی، یادآور شد: در این حادثه ناگوار آتش‌سوزی در آشپزخانه منجر به وقوع حریق ساختمان شد و با حضور به موقع آتش‌نشانان از ایستگاه‌های فرهنگ‌شهر و مرکزی زبانه‌های آتش رو به خاموشی رفت.

وی گفت: در این حادثه تلخ تلفات انسانی گزارش نشد هرچند خسارت مالی فراوان به این واحد مسکونی وارد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حریق درخت کهن تنومند آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین