Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدصولت مرتضوی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار کرد : در سفر هیات دولت به خراسان رضوی با ۲۸ دستگاه دولتی برای تکمیل ۱۸۴ طرح تصمیمات مناسبی اتخاذ شد و برای این مهم تامین اعتبار مطلوبی صورت گرفت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت شد.

وی خاطرنشان کرد: از محل منابع بانکی نیز تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی ادامه داد: در خراسان رضوی کار کارشناسی بسیار مطلوبی در استان و در سطح ملی صورت گرفت و تصمیمات خوبی در راستای برون رفت از مشکلات و تدوین برنامه توسعه استان اتخاذ شد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در این سفر در حوزه‌های راه، کشاورزی، صنعت و معدن، رفع مشکلات حاشیه نشینی، کمک به توسعه راه‌آهن شهری و خطوط سریع السیر ریلی، توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و راههای مواصلاتی استان تصمیمات مطلوبی گرفته شد که امیدواریم به کام مردم شیرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، هفده سفر برنامه ریزی شده به اقصی نقاط کشور و سه سفر موضوعی به مناطق زلزله زده استان کرمان، اندیکا و شهرستانهای خرمشهر و آبادان انجام شد. 

مرتضوی اضافه کرد: در این راستا خدمات موثر و مفیدی  محقق شد، به وضعیت ۲ هزار و ۷۵ طرح در این استانها رسیدگی شد  و گره‌گشایی از این طرح ها صورت گرفته است.

معاون اجرایی رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: تعهدات دولت از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۱۱۰ درصد محقق شده است. 

مرتضوی ادامه داد: علاوه بر مصوبات سفر، در سفرهای استانی رییس جمهور، دستورهای ویژه ای صادر کرد که در طول تصدی دولت در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۹۰ فقره دستور صادر شد، از این تعداد ۱۶۰ مورد رسیدگی و به نتیجه رسیده و مابقی در دست پیگیری است.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: مهمترین این دستورها در حوزه آزادسازی سواحل، فعال سازی واحدهای راکد، احیای تالاب انزلی و رسیدگی به وضعیت کارون و سایر رودها، احداث مسکن، رفع مشکلات کشاورزی و تامین نهاده های دامی، تعیین تکلیف بازارچه های مرزی، تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی،  رسیدگی به وضعیت بیماران صعب العلاج و بررسی طرح‌های توسعه ای برخی شهرستانهای محروم بود.

انتهای پیام/70079

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدصولت مرتضوی سفر استانی رئیس جمهور مشهد خراسان رضوی معاون اجرایی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه

در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران، رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر «حمایت ویژه برای اشتغال‌زایی در پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر در قالب یک کارگروه ملی»، موافقت کرد و دستور داد که این کارگروه با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور به فوریت تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس‌جمهور اظهار کرد: مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود و در این باره افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان‌ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه‌تمام است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کارهای نیمه‌تمام در استان که هنوز تبعات آن دامنگیر استان است، ادامه داد: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را برگزار کرد، درحالی‌که بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله‌زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند؛ اکنون ترمیم تخریب‌های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه، حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغال‌زایی استان را «راه‌آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب‌وکار و درنتیجه اشتغال‌زایی بیشتر در این استان‌ها شود.

موافقت رئیس‌جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح‌شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور و استانداران، به‌فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

کد خبر 750935

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین