Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص نکاتی که باید در خصوص سلامت دانش‌آموزان در مدارس رعایت شود، اظهار کرد: کماکان در مدارس نسبت به رعایت مراقبت‌های بهداشتی تأکید داریم. 

وی با تأکید بر اینکه حتما باید مراقبت‌های بهداشتی انجام شود، ادامه داد: بر رعایت بهداشت فردی دانش‌آموز، بهداشت محیط مدرسه و کلاس، ضدعفونی کردن سطوح، زدن ماسک برای دانش‌آموزان و رعایت تهویه کلاسی تأکید خاص داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد ملی کرونا تأکید دارد که آموزش حضوری دانش‌آموزان باید به صورت کامل انجام شود، گفت: در حدود 23 تا 25 درصد کلاس‌های درس، تعداد دانش‌آموزان در حدی هست که نتوان فاصله یک و نیم متر را رعایت کرد لذا خیلی تأکید جدی بر رعایت فاصله اجتماعی نداشتیم اما توصیه ما این است که نسبت به رعایت مسائل بهداشتی توجه شود و فاصله‌ اجتماعی به‌گونه‌ای باشد که پروتکل‌ها و مراقبت‌ها رعایت شود.

وی تصریح کرد: این موضوع را به شورای مدرسه سپردیم و این امکان را دارند که از ظرفیت نمازخانه، سالن کتابخانه یا فضاهای دیگر برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

*امکان تعدیل ساعت کلاسی و ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد

ستاری‌فرد با بیان اینکه برنامه تقویم آموزشی مدرسه و کلاس‌ها در اختیار و جزو صلاحیت‌های مدرسه است، افزود: مدرسه این امکان را دارد با توجه به اینکه در زمان ماه مبارک رمضان هستیم نسبت به هماهنگی زمان حضور دانش‌آموزان اقدام کند و امکان تعدیل ساعت کلاسی و ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد.

وی ادامه داد: تأکید ستاد ملی کرونا این بود که دانش‌آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس‌ها حضور پیدا کنند و تأکید ما این است که همه دانش‌آموزان در 5 روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند اما برنامه‌ریزی برای رعایت پروتکل‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان جزو اختیارات شورای مدرسه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مدرسه معاون تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش حضوري حضور دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود درشش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

به گزارش خبرگذاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان بوشهر اظهار کرد: اولین ناو آمریکایی که از اینجا عبور کرد این جوانان بوشهری بودند که مقابل آمریکایی‌ها ایستادند، باید بدانیم اقتدار سرزمینی از دل مدارس بیرون می‌آید، دشمنان از طریق مرزها نمی‌توانند به ما نفوذ کنند و به همین دلیل از طریق فضای مجازی و مغزها سعی در نفوذ دارند و معلمان در اینجا حافظان مغزها هستند.

وی افزود: هشت مدرسه به ظرفیت ۵۴ کلاس امروز کلنگ‌زنی شد و این مدرسه ۱۲ کلاسه نیز امروز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در شش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تشکر از خیران مدرسه‌ساز که در تجهیز مدارس همکاری داشته‌اند، گفت: خیران از ما جلوتر حرکت می‌کنند به‌طوری که عمده مدارس نوساز توسط خیران آغاز شده و توسط ما تکمیل شده است.

خان محمدی با بیان اینکه خلیج فارس متعلق به دانش‌آموزان است، باید قدر نعمت خلیج همیشه فارس را بدانید، اذعان کرد: خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است، تمام سوخت منطقه از این خلیج بیرون می‌آید و این امر را مدیون شهدا هستیم، شهدا جانشان را فداکردند تا ما در رفاه باشیم، دانش‌آموزان می توانند دین خون شهدا را با خوب درس خواندن ادا کنند، مدیون شهدایی مانند شهید مهدوی هستیم، ایرانی‌ها همیشه از زمان رئیسعلی دلواری شجاع بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هر هدفی تلاش زیاد نیاز است و هیچ موفقیتی به‌راحتی به دست نمی‌آید، هرکسی با تلاشش می‌تواند به اهدافش برسد، تصریح کرد: در روز معلم باید سپاسگزار معلمان خود باشیم، هر آنچه داریم از معلمان است، همه مسیر زندگی و تلاش‌هایمان از نگاه و بیان معلم است، پس برای معلمان خود سنگ‌تمام بگذارید، هر معلمی موفقیت دانش‌آموزانش را می‌خواهد.

کد خبر 749347

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • عشق معلمی دَربیابان
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها